Dags att sälja tigsvetsen som aldrig blivit använd i garaget pga för lite ström.
Svetsen är en Migatronic MTE 320 tig svets med fotpedal, vatten kylning och allt man kan tänka sig. Man kan svetsa ALLT med denna svets; svartstål, alu, koppar, titanium, you name it. Orkar du inte svetsa? Koppla en robot till den för det går också!
Svetsen väger in på 200kg (du läste rätt!) utan vattnet, och kräver minst 32amp(sån handske som sitter på i dagsläget) men trivs absolut bäst när org handske på 63amp sitter på.
Provkördes när jag köpte den och har sedan dess stått då jag flyttade till ett garage som inte hade 32amp säkring. Gått tidigare som reservmaskin på ABB och knappt använd där heller. Lite dammig på utsidan men nyskick invändigt!
Priset läggs på 18000:- då detta inte är något kina skit eller liknande utan en svets som kommer hålla många, många år och kommer tappa ytterst lite i värde.
Kan flytta svetsen till ett annat garage OM en seriös köpare vill provköra innan köp. Detta görs dock enbart vid seriöst intresse då även fast svetsen har hjul så flyttar man den gärna inte i onödan =)
Mig når man på 070-4451509 eller christoferheurlin@hotmail.com alt via pm här på sidan. Svetsen (och jag själv) finns i Västerås och svetsen skickas INTE
http://service.migatronic.com/media/mte/50174020.pdf <---manualen