SSC Allmänt snack Allmänt småprat Min bil är stulen!!

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Cruise
    Deltagare

Obehagligt som fan att de kommer åt det så lätt.

Har fått in lite tips på bilen nu men inte alls säkert att det är den utan kan vara ngn annan, men har synts till en i helsingborgstrakten igår tydligen som kört på e4an runt 4-5 igår morse.

Skönt den bilen återfanns som stod i släpet iaf!

Mvh/
      Erik

Cruise
      Deltagare

En kille från Larmtjänst ringde just och bilen kommer nu vara med i Efterlyst imorn så förhoppningsvis så kommer ngt om bilen komma fram då 🙂

Mvh/
        Erik

HighLevelOfSweden
        Deltagare

En kille från Larmtjänst ringde just och bilen kommer nu vara med i Efterlyst imorn så förhoppningsvis så kommer ngt om bilen komma fram då 🙂

Mvh/
          Erik

Koolt – bänkar mig med chips och dipp & håller tummarna!!

.zip
          Deltagare

Riktigt tråkigt att höra, och det verkar hända allt mer och mer. Har sagt det förr och säger det igen. Alla som har ett konto och lagt ut bilder på garaget.org borde åtminstonde sudda/censurera reg.skylten. Det blir på tog för enkelt för långfingrande tjuvar att ta reda på vart bilen står annars.

Bodyshot
            Deltagare

Riktigt tråkigt att höra, och det verkar hända allt mer och mer. Har sagt det förr och säger det igen. Alla som har ett konto och lagt ut bilder på garaget.org borde åtminstonde sudda/censurera reg.skylten. Det blir på tog för enkelt för långfingrande tjuvar att ta reda på vart bilen står annars.

Beror ju på om bilen står på addressen som angivs, och om man har eget låst garage, hund + hagelsplakare hemma 😉

Niklas
              Deltagare

Finns det verkligen folk som tror att sina bilar skulle vara omöjliga att stjäla?

Det handlar om att försvåra för hindra biltjuvarna kan du inte göra. Sväng hjulen fullt och ta av ratt om du kan eller varjefall sätt i rattkrycka (oavsett om bilen står inomhus eller utomhus). Ha en dold brytare till tändningen/bränslepump. Larm. Gömd GPS-tracker i bilen. Etsa rutorna med regnumret. Stansa in en text / ett märke i takplåten. Sen är det väl inte så mycket mer man kan göra än att hoppas att man har tur också.

Cruise
                Deltagare

Finns det verkligen folk som tror att sina bilar skulle vara omöjliga att stjäla?

Det handlar om att försvåra för hindra biltjuvarna kan du inte göra. Sväng hjulen fullt och ta av ratt om du kan eller varjefall sätt i rattkrycka (oavsett om bilen står inomhus eller utomhus). Ha en dold brytare till tändningen/bränslepump. Larm. Gömd GPS-tracker i bilen. Etsa rutorna med regnumret. Stansa in en text / ett märke i takplåten. Sen är det väl inte så mycket mer man kan göra än att hoppas att man har tur också.

Jag trodde jag hade en bil som va relativt svår att stjäla iom ett carguardlarm och med startspärren som finns, sedan en garageplats i ett garage med tagg-system men tyvärr hade man fel. nästa bil kommer definitivt utrustas med både gps-track och gsm system. rattkrycka är ett alternativ men kan dem ta sig för bil elen så tror inte jag en rattkrycka gör större nytta heller, men även det kommer nog att införskaffas.

Tyckte jag gjort allt man kunde iaf men finns alltid dem som lyckas ändå…

Mvh/
                  Erik

tendency
                  Deltagare

Ja, försäkringsbolagen. :p De säger ju att en bil med startspärr inte går att stjäla…

.zip
                    Deltagare

Uppdatering. Har du kommit längre eller står det bara still? Vad säger försäkringsbolaget?

goffemannen
                      Deltagare

Grattis till nya bilen. Den såg riktigt fin ut ju =). Får ta en provtur nån gång sen =)

Cruise
                        Deltagare

Jodå får väl duga men inget slår den gamle ju 😉 Kul du säger det med glimten i ögat david hehe

Får nöja mig med clio nu tills vidare men ;P

goffemannen
                          Deltagare

hehe =)….aa de är ju lite skillnad mot den gamla. de är det ju.

Cruise
                            Deltagare

Joda men den lille racern funkar med. Lite svårt å komma fram när det bara driver fram ju men får väl se vart det blir till våren helt enkelt men tills vidare får man köra med denna 🙂

Men för er som undrar vad vi snackar om så har det väl löst sig sådär, man blir väl aldrig riktigt nöjd men men. Tar mig fram iaf även om det är 2 krafs och förhoppningsvis dyker man upp som imprezaägare framöver igen även om det inte blir nu 🙂

Försärkingsbolaget letar dock fortfarande efter bilen och kommer fortsätta ett tag till så ser ni något så skicka ett PM, men för min del är allt klart nu tills vidare.

Så vill admin låsa denna tråden nu så är det okey för min del.

Vill tacka alla vänliga människor som hjälpte mig i letandet efter bilen! Och allt stöd under tiden. Man kommer nog aldrig förstå sig på folk som gör sådanthär.

Mvh/
                              Erik

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.