› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Min bil är trasig…
- Detta ämne har 13 svar, 1,239 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av
Lotta.
-
FörfattareInlägg
-
18 januari, 2006 kl. 08:37 #9211
MarieT
DeltagareJag är utan bil. Min bästa finaste kombi står på plåtverkstan hos Landrins efter att fånigt sakta ha halkat
in i ett staket för någon vecka sen. Det såg inte ut att vara så himla allvarligt, en ny kylare och
kofångare + lite smått så var det fixat. Trodde jag.
Men en elak stolpe i staketet tryckte till mitt i fronten mer än jag anat och av den smällen kuggade
kamremmen över och motorn pajade… 🙁Som det ser ut blir bilen inlöst och det kom som en liten chock. Fasen också, mitt i bästa issäsongen!
Ska prata med försäkringsbolaget idag och se vad de säger. Hoppas att de inte krånglar med
ersättningen, jag ska ha ut varenda öre igen. Och sen blir det till att leta bil igen. *suck*En sak har jag lärt mig – jag kommer aldrig mer köra med dubbfria vinterdäck!
/Marie – lessen i ögat
18 januari, 2006 kl. 08:42 #103218Mats
DeltagareJag lider med dig. Hoppas det löser sig på bästa sätt med förskringsbolaget.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg18 januari, 2006 kl. 08:44 #103213SecretAgentMan
DeltagareMen vad fasen… 🙁 En ny (beggad) rova är inga problem att trolla fram till rätt pengar, och så mycket annat var det inte..
Jaja, jag hoppas att allt löser sig lite snabbt, det är ju som sagt issäsong!
/J
18 januari, 2006 kl. 08:46 #103224daniel83
DeltagareAj då.;( ;(
Det var ju synd.Tyckte din kombi var så fin så.
Det enda som saknades var ett lite grövre slutrör så hade den varit perfekt i mina ögon. 😉Hoppas det löser sig snabbt och smidigt och utan en massa problem från försäkringsbolaget.
//Daniel
18 januari, 2006 kl. 08:47 #103220MarieT
DeltagareJag pratade nyss med försäkringsbolaget och de håller på att räkna på det. De skulle ge besked denna
vecka i alla fall. Hoppas att det inte tar en evighet att reda ut skiten så jag får nåt att åka i…/Marie
18 januari, 2006 kl. 08:52 #103216modulated
DeltagareFy tusan så tråkigt.. ;(. Försäkringsbolag som är så snabba och
vettig att ha att göra med, hoppas du får en bil innan islossning
eller iaf lagom till nästa års issäsong.// Patrick P.
18 januari, 2006 kl. 18:44 #103214simo
DeltagareHimla tråkigt med bilen Marie!
Du vet att det finns en lätt tjejkörd till salu i Götet om det kniper 😉
/U
18 januari, 2006 kl. 19:45 #103217Lt Dan
DeltagareAjjjajj vad tråkigt ;( Hoppas det löser sig snabbt. Det e ju vinter för tusan…
Mvh LtD
19 januari, 2006 kl. 07:34 #103215Manor
DeltagareF-n va trist Marie ;(.
mvh Mats N
19 januari, 2006 kl. 07:43 #103221MarieT
DeltagareJa, trist är det, särskilt när det är NU jag verkligen vill ha bilen och fara runt på sjön med!
Men men, jag har hittat en värdig ersättade iaf om jag nu inte skulle få tillbaka den.
En 01:ans WRX, silverfärgad kombi, står nånstans i Sverige och väntar… 🙂 :7Ulrik, jag vete tusan om jag skulle köpa en tjejkörd bil… 😉
Som medlem av detta släkte vet jag nog hur det är, bilarna blir högst sannolikt använda ordentligt… 😛 :+/Marie – mindre lessen idag
26 januari, 2006 kl. 11:07 #103222MarieT
DeltagareJaha, då var det adjöss och godbaj till min GT. Den blir inlöst… 🙁
Det gick ändå ganska snabbt att få ett klart besked, jag har pengarna på mitt
konto om senast en vecka säger de. Än tänker jag inte ropa hej över den
berömda ån, men det har gått rätt smidigt ändå.Får se vad det blir för ny vagn nu, den som lever får se.
Det finns ju så mycket att välja på! 🙂/M – ännu billös
26 januari, 2006 kl. 12:50 #103219Mats
DeltagareFår se vad det blir för ny vagn nu, den som lever får se. Det finns ju så mycket att välja på! :)/M – ännu billös
Det finns mycket fina bilar i England… R och RA e fin skit.:P
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg26 januari, 2006 kl. 13:35 #103223MarieT
DeltagareFår se vad det blir för ny vagn nu, den som lever får se. Det finns ju så mycket att välja på! :)/M – ännu billös
Det finns mycket fina bilar i England… R och RA e fin skit.:P Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Jo, att det är fin skit har jag sett, senast på en is inte så långt härifrån… 😉
26 januari, 2006 kl. 19:19 #103225Lotta
DeltagareJag lider med dig Marie..har ju själv varit i samma sits… 🙁
Bra att det löst sig med försäkringsbolaget så snabbt. I mitt fall var det skönt att det blev en ny bil (såklart…) och att de inte valde att laga. Jag förstår om du kommer att sakna bilen men det är skönt att slippa oroa sig för att de lagar den dåligt och att du får problem om nåt år men plåt eller motor. Du får satsa på en ny pärla 😉
Ha det bra och lycka till med bilköpandet! 🙂
//Lotta
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.