- Detta ämne har 7 svar, 1,920 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Antonol.
-
FörfattareInlägg
-
1 augusti, 2011 kl. 23:25 #26426typisktDeltagare
Tjenare!
Då har man skaffat sig en Subaru Legacy 2,0 4×4 turbo -93 idag,nylackad för ca tre månader sen och strax över 27.000 mil kamrem byttes för 1000 mil sedan. böt den mot min gammla Volvo 740 -87. Jäkligt fin va Volvon men vilketn satans tryck det är i Subarun, chippad till 230 hk så det rör verkligen på sig när man vill det. Men undrar lite över att check engine lampan lyser när jag bromsar eller släpper gasen. Släcks omedelbart vid gaspådrag, symtomet kom så klart några timmar efter bytet, det är dumpventil på kan det störa på något sätt?
Sen är jag almänt tacksam för alla tips om vad jag borde kolla eller göra eftersom jag alldrigt haft med subaru att göra tidigare!
2 augusti, 2011 kl. 00:04 #227171BarryDeltagareLuftmasse Mätaren?
2 augusti, 2011 kl. 00:09 #227172typisktDeltagareÄr det något som lätyt kan glappa på dom, eller brukar dom slitas ut lagom till dessa miltal? Ska ta mig en titt i morgon!
2 augusti, 2011 kl. 00:41 #227173typisktDeltagareJag fortsätter bomba med frågor:) Jag tycker att det va svårt att hålla en jämn hastighet med bilen, lättast va det på tvåan men alla andra hastigheter tryckte jag antingen för löst på gasen så hastigheten minskade, eller så tryckte jag över en viss “gräns” då ryckte det tilloch man började accelerera. Som ett litet ryck eller en liten stöt om ni förstår hur jag menar!? Visst den är jävligt gasglad!! men man vill jukunna hålla tex 120kmh utan att behöva gasa,släppa,gasa och släppa igen. Kanske både ovan vid bilen och med kraften i den men jag har kört väldigt många olika bilar och alldrig kännt det tidigare. Är jag bara dålig eller beror det på något?:)
2 augusti, 2011 kl. 12:29 #227170TimzzonDeltagareLMM:en kan som tidigare talare sagt vara en bov i dramat 😉
jag har haft sönder 2 st under dom 3 åren jag har kört min..
Subaru tar dock 2500kr(!) för en så det billigaste är att hitta en på skroten,
behöver inte vara från en turbo heller. Den som jag hade innan motorn kom ut
var ifrån en 2.2:a 🙂2 augusti, 2011 kl. 13:58 #227169isseDeltagareHar du öppen dump/popoff? Om så är fallet så pröva att byta tillbaka till original. Öppna dumpventiler (dom med fränt pysljud) kan ge allehanda intressanta felyttringar då dom släpper ut luft som lmm redan mätt upp. Bränsleblandningen blir ju inte riktigt bra när motorstyrningen anpassar bränslemängden till luft som inte finns i systemet längre.
6 augusti, 2011 kl. 16:12 #227174typisktDeltagareFick veta av tidigare ägaren att symtomet med att bilen är svår att hålla i jämn gas i vissa hastigheter kom efter att den blev chippad. nån som vet varför det kan ha blivit så, kan tydligen fixa till det i bänk.
Någon som vet vad det kan kosta att beställa nya lås till framdörrarna och till backluckan? eller kanske nån som har en reservdelsbil och kan tänka sig att bli av med låsen så vora jag ytterst tacksam!
Sen måste jag byta två drivknutsdamasker fram, jag har delarna men det värkar ju rätt svårt att byta själv. nån som har förslag på vart man kan få det gjort och va det kan kosta.
Och till sist, om man tokgasar hårt med bilen kommer det in bensin ångor/lukt i kupen, finns det någon slang som brukar släppa eller läcka eller något filter som borde ta bort lukten. den läcker inte när den står parkerad.
hoppas att ni kan hjälpa mig lite med det här, för övrigt så älskar jag bilen även om det är lite fix med den! Underbart med fyrhjulsdrift!:)
24 november, 2011 kl. 10:08 #227175AntonolDeltagareTror jag lyckades köpa denna. Den har alldeles för tidig varvstopp för att vara chiptri mmad och laddade bara 0,4 bar när jag köpte den. Nånstans under resans gång har någon blivit riktigt lurad… Att sedan alla karosseridetaljer satt med dubbelhäftande och en bärarm gick av, ja. :rolleyes:
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.