› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Min Impreza Gt -00 blir inlöst :(
- Detta ämne har 7 svar, 1,213 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 4 månader sedan av
clasen.
-
FörfattareInlägg
-
27 oktober, 2013 kl. 12:31 #31302
IMPREZA FOREVER
DeltagareHej
Då verkar det vara slut på det roliga då försäkringsbolaget vill lösa in min scooby
Efter en liten brand i motorrummet.
Vad har man för rättigheter / skyldigheter?Vad ska jag göra då dom erbjuder 58200 för bilen?
Knappt någon skada synns efter branden då jag va kvick att kasta mig efter brandsläckaren.
Dock har kabelstammen under vänster hjulhus fått sig nått slick av elden men ej någrakablar som brunnit igenom.
Bara vänster blinkerskabel som är helt slut.
Kofångaren lär bytas å innerskärmen.
Bilen fungerar å alla lysen å sånt , ingen kortis någonstans.Den är utrustad med >350 hk dvs pump , och scoobyworld wortex afterburner, sobyworld frambromsskivor, å nå dyra bakskivor som jag inte kommer ihåg namnet på nått med 4000 iaf , , 255 soppapump
Sti vin. Lacken på bilen är inte snygg.
Jag har säkert glömt något smarrigt.vad göra ?
Vad är bilen värd i era ögon?
Ska jag anta budet eller överklaga?
Ta budet men spara hjulen?Mår som en dynggrep just nu å vill inte göra något förhastat.
Tacksam för hjälp! http://gallery.subaruclub.se/v/members/ssi1080/
Mvh / Björn
http://gallery.subaruclub.se/v/members/ssi1080/4190729425_G.jpg.html27 oktober, 2013 kl. 12:47 #262038adam.b.w
DeltagareTjenare ttcker det låter skumt att dom vill lösa in den endast för en lätt brand. Jag har en egensyn på bilars värde. Och de avgör ju du själv om du vill öberklaga för att du tycker om din bil. Eller att du låter dom lösa in den. Och nörjar om på ny kula med att köpa nytt och bygga om igen? Jag förstår verkligen hur du känner och de måste verkligen vara svin jobbigt. Hoppas någon annan här kan ge dig ett bättre svar. Det ända rådet ja ientligen kan ge dig är att verkligen känna efter vad som känns bäst. Eftersom det bara är du som ser din egen bil på ditt sätt.
27 oktober, 2013 kl. 13:06 #262035IMPREZA FOREVER
DeltagareJag har sagt att jag vill ha bilen kvar å erbjudit att laga den själv då dahlboms inte vill laga bilen då dom inte kan garantera att lackjobbet i motorutrymmet blir bra å efter batterisyra läckt ut.
Men försäkringsgubben verkar inte vara intresserad av att ge mig chansen att laga själv å erbjuda kontantreglering för delarna. 🙁
Vilket medför att det även blir billigare för dom, men jag vet oxå att framtida följdfel kan uppstå i elkablar å att batterisyran har trängt in i skarvar å andra ställen.Man kan ej se med huven öppen att det brunnit där under.
Fan vicket piss detta är 🙁
27 oktober, 2013 kl. 17:21 #262039adam.b.w
DeltagareVilket bolag har du så man slipper vara med om detta själv. De låter jäkligt skumt att du ej får laga det själv.
27 oktober, 2013 kl. 19:13 #262037Vio
DeltagareTömde du en pulversläckare under huven?
Pulvret i en pulversläckare är ett slags salt..
28 oktober, 2013 kl. 04:58 #262036IMPREZA FOREVER
DeltagareJajjemän blåste på med pulvertolvan å all va släkt på en minut.
Sen blåste vi så mycket vi orkade med tryckluften för att få bort skiten.
Men det fick man ingen cred för heller.
Jo det är salt å bikarbonat.
Känns ändå skit att dom inte lagar 🙁28 oktober, 2013 kl. 11:03 #262034Ubbe
DeltagareHar du kvitton på alla utlägg? Faxa/maila dessa till försäkringsbolaget och pruta upp ersättningen. Leta även upp motsvarande bilar på blocket och skicka annonserna till handläggaren. En kompis blev påkörd bakifrån i sin GT för flera år sedan och förhandlade upp sin ersättning med ca. 25% på detta sätt.
28 oktober, 2013 kl. 19:28 #262040clasen
DeltagareDet är tyvärr så att försäkringsbolagen aldrig betalar ut till ägaren annat än vid inlösen. Detta p.g.a. att undvika problem med fusklagningar. Långt ifrån alla som vill laga själv vet vad de gör, eller gör det enbart för att tjäna pengar.
Du kan inte se om FB kan godta en annan verkstad och se om det finns andra som kan ta på sig jobbet?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.