› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › min julklapp…metallbitar i växellådsoljan….
- Detta ämne har 8 svar, 1,103 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
Amit.
-
FörfattareInlägg
-
25 december, 2004 kl. 10:12 #8266
Amit
Deltagarehej!
håller på att byta koppling…när jag skruvade av oljepluggen till växellådan så hörde jag massa skrammel…och det var inte kul.. för det kom ganska mycket ”små” bitar metall i oljan…
fast växexlådan fungerar perfekt..?
ngn som kan hjälpa mig..?
MVH AMIT
Amit26 december, 2004 kl. 08:42 #92930SecretAgentMan
DeltagareSer det ut som tunt järnfilsspån är det helt normalt…är det större bitar är det skador på något av dreven. 🙂
Men det är inte säkert att det behöver rasa för det, oroa dig inte i onödan – men eftersom du funderar på trimning bör du nog ta med växellådsreparationer i budgeten./J
26 december, 2004 kl. 11:37 #92934Amit
Deltagarehmm.. det var inga små flisor de 😉
får se om de håller…
..håller me dig…ska börja spara nu.. =)
förresten vilket J***A meck att få av den växel lådan! höll på i 2½ timme och ryckte och hade! men hitta en tråd här inne och en axel som gick igenom…sen blev de rätt =)Amit
26 december, 2004 kl. 22:16 #92931SecretAgentMan
Deltagare….den som frågar de som kan när det strular får ofta hjälp. 😀
/J – har garvat åt andra som missat axeln till kopplingsgaffeln förut. 😀 :+ 😉
26 december, 2004 kl. 22:28 #92935Amit
Deltagarekomiskt….körde en runda..kom en masarati som började gasa…bytte från 2-3 PAAANG!!!
dags för ny växellåda.. =)
kan du ge mig några tips?
visste förresten inte att en sinter koppling var så svåra att köra med…aja…TIPS TACK =)
mvh
Amit26 december, 2004 kl. 22:33 #92932SecretAgentMan
DeltagareDet finns massor med lösningar, en del är dyrare än andra (har ett par kompletta original drevsatser liggandes i garaget). 😀
Ring mig imorgon middag så skall vi se vad som kan göras åt eländet (sinter är dödsdomen för lådan om den körs vårdslöst 😀 – det trodde jag var allmänt känt).
/J 0733 984370
26 december, 2004 kl. 22:40 #92936Amit
Deltagaremen va fan de greppar ju =) var ju såååå trött på slirandet 😉
nu vill jag ha en låda som håller =S
jag pm:ar dig.. =)
Amit27 december, 2004 kl. 19:43 #92933moken
Deltagare>visste förresten inte att en sinter koppling var så svåra att
>köra med…aja…TIPS TACK =)
>mvh
>AmitProblem att köra med sinter? Har du stumt centrum, 4 pucks?
jag kör med 4pucks i cossien, fast med fjädrat centrum… Förstärkt tryckplatta och lättat svänghjul…inga probs att köra med, går att slira iväg med den, dock behövde man vänja sej lite, cossien har väldigt kortslagig koppling åxå om man jämför med imprezan…28 december, 2004 kl. 16:02 #92937Amit
Deltagare6 pucks…. 😉
Amit -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.