› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Min kära motorlampa! Någon som e grym på felkoder?
- Detta ämne har 11 svar, 2,251 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 3 månader sedan av
MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
9 maj, 2006 kl. 05:38 #3314
Chewie
DeltagareHar sen jag bytte till 3″ med racecat från turbon och bakåt fått min kära motorlampa att tända sig tre gånger nu. Åkte till Högsbo i GBG för att kolla den. var i deras trakter, 500kr så kollar vi det fick jag till svars.
Nej tack!Åkte till subarugänget i Mölnlycke där jag fått den släckt två gånger innan. Vill ju veta om det är samma fel!
Där fick jag plötsligt ett väldigt argt bemötande. Vi är inga som ”gratisjobbar” jämt sa dom.
Förlåt sa jag, vill bara veta om jag ska komma in med jobb till er!Orsaken till detta visar sig vara att Auktoriserade Subaruverkstäder blivit tvungna att köpa en ny mätutrustning till 06´ för 48 000kr enligt dom.
Så 600 spänn vill dom ha hedanefter så fort dom ska koppla in utrustning i bilen, men dom var justa för denna gången.
Detta är dessutom en summa dom kommer lägga på servicen för alla som har en motorlampa lysande vid service!Nu till frågan!
Felkoden som jag fått är:
0420 Catalyst system efficiency below threshold.Någon som vet vad detta orsakas av. Är det racecaten som inte gör sitt jobb? Något annat?
🙁
9 maj, 2006 kl. 06:29 #57844Wiklundh
DeltagareDet ær ingen fara att køra med felkod 0420.
Det enda den indikerar ær att lambdan under bilen inte kænner av de værdena som den førvæntar sig.
Så det ær før att du har annan kat æn original som inte renar lika bra.
Men den lampan ær ju bra att ha till annat så att den lyser ær inte bra i långa loppet då du inte vet om det uppkommit något nytt fel.
Detta går att slæcka permanent på olika sætt.
Søk hær i forumet.
Sjælv køpte jag en tatrixkabel som jag kunde slæcka lampan med.9 maj, 2006 kl. 07:12 #57849Chewie
DeltagareOK, tack för infon!
E det möjligt att justera värdena på något sätt? eller kan man byta till annan lambda?Den här kabeln du pratar om, e det en kabel för att ansluta till en pc eller?
9 maj, 2006 kl. 07:56 #57845Wiklundh
DeltagareVærdena kan man justerade om man æker och får sin bil Ecutek:ad.
Eller så kan man køpa en celfix(søk på celfix).Kabeln jag har ær før att koppla mellan bilen och en PC ja.
Då kan man flasha om programvaran sedan med ett program på laptoppen.9 maj, 2006 kl. 08:33 #57850Chewie
DeltagareSökte runt lite på forumet och det verkar som om en celfix kanske löser problemet. Finns det hos någon av våra svenska firmor vi handlar av?
Någon därute som vet? Det jag hitta verkade vara utlänska firmor…9 maj, 2006 kl. 08:51 #57847Pasi_k
DeltagareKänner ingen som kan göra en sådan här till dej.
Min Chek engine har inte tänts sen jag satte dit min.9 maj, 2006 kl. 11:47 #57851Chewie
DeltagareTjena!
Kom precis in igen efter lite jobb, var förbi en mekanisk verstad och fixade tillverkning av två stycken. Så e det någon som har samma problem så säg till så fixar jag det!!!!!!!!!!!!
Fick en bra kontakt med dom kände jag 🙂 🙂Dilemmat är bara nu att jag behöver få lampan släckt }( }(
Har ingen lust att betala 500 spänn för det!!!!9 maj, 2006 kl. 11:55 #57846Mats
DeltagareÅk till Bekö Bil. De har ”Drop In”.
När jag var där med min bil och läste felkoder samt släckte lampan så tog han inget. Egentligen kostar det 500 meb detta tog ju inte länge så du kan ju komma förbi med fikabröd nån dag, sa han. Så jag skickade dit Storm med fikabröd nästa dag. Killarna vart lite förvånade kan man säga…
Men snacka snällt med dem så löser de säkert problemet.Deras reservdelsförsäljare är dock inte riktigt att lita på…:(
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg10 maj, 2006 kl. 06:02 #57848Pasi_k
DeltagareMin kunde man släcka med att ligga på ett par mil..
Såå hela avgaset blev riktigt varmt..Släcks inte den av sig själv efter ett taga då?
Lycka till.. 😀
12 maj, 2006 kl. 10:19 #57852MariaimprezaGT
DeltagareTjena!Kom precis in igen efter lite jobb, var förbi en mekanisk verstad och fixade tillverkning av två stycken. Så e det någon som har samma problem så säg till så fixar jag det!!!!!!!!!!!!Fick en bra kontakt med dom kände jag 🙂 🙂 Dilemmat är bara nu att jag behöver få lampan släckt }( }( Har ingen lust att betala 500 spänn för det!!!!
Jag åker till veddige.. släckt felkod där tre ggr samt lämnar in min bil där.. aldrig betalat för nån släckning, inte heller för den gången då jag hade lånebil. Så åk dit.. tar ju inte allt för lång stund från gbg..
12 maj, 2006 kl. 10:24 #57854Niklas
Deltagaresläckt felkod där tre ggr samt lämnar in min bil där.. aldrig betalat för nån släckning
Kanske dags att kolla upp varför den tänds 😉 …eller det vet du?
13 maj, 2006 kl. 15:12 #57853MariaimprezaGT
Deltagaresläckt felkod där tre ggr samt lämnar in min bil där.. aldrig betalat för nån släckning
Kanske dags att kolla upp varför den tänds 😉 …eller det vet du?
det stod lambda, bytte värmegivaren 🙂 sen hsr jag inte haft problem
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.