SSC Allmänt snack Allmänt småprat Min lilla röda STI

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
  • Författare
    Lefty
    Deltagare

MMMMumma 🙂 Vill ha!!!

Kvarnis
      Deltagare

Ser inga regionsdekaler på bilen. 🙁

Det ska ju stå norrland på dom….. BIG 😉

Kvarnis
        Deltagare

F-n när ommer du upp med pärlan, måste ju få se, prova å känna lite på delarna,bilen 🙂 😀

Vi får väl ta en stadig Impreza onsdag med kanske nån bira å lite schyst prat/film så du inte dör här i dö-vik..;)

Wiklundh
          Deltagare

Rockar fett. 😀

rallymarkus
            Deltagare

Hmm så skulle den vart original egentligen 🙂

Nä det såg ju klart bra ut det där..

Och jag gillar färgen. (Ja min e också röd)

Känner du stor skillnad i effekt från original eller tycker du att den är trött igen? :+

Blocken
              Deltagare
                Yonaz
                Deltagare

ALS=Yonaz gå igång! }(

Jubilet.nu!!!

Plura
                  Deltagare

Riktigt hårt.

Såg att du hade monterat ett mätarhus i A-stolpen. Det såg ut som det jag har från autometer. Jag har bara satt fast mitt med dubbelhäftande tejp funkade bra i vintras men nu när solen börjar komma och temperaturen börjar stiga sitter det lite dåligt.

Du hade satt fast det med clipsen som följde med huset. Det är min plan med. Plockade du ner A-stolpen för att borra hålen? Jag har inte vågat dra och bända så mycket i plasten för det känns som om risken att något går sönder finns.

Har du något tipps??

/Pelle

STIred
                    Deltagare

F-n när ommer du upp med pärlan, måste ju få se, prova å känna lite på delarna,bilen 🙂 :DVi får väl ta en stadig Impreza onsdag med kanske nån bira å lite schyst prat/film så du inte dör här i dö-vik..;)

Kvarnis, jag kommer upp till övik den 7:e juni först fast inte med bilen då.
                      Tänkte ta med bilen upp efter midsommar.
                      Sen är jag ju skyldig dig ett par öl och en provtur 😉 :9

STIred
                      Deltagare

Riktigt hårt.Såg att du hade monterat ett mätarhus i A-stolpen. Det såg ut som det jag har från autometer. Jag har bara satt fast mitt med dubbelhäftande tejp funkade bra i vintras men nu när solen börjar komma och temperaturen börjar stiga sitter det lite dåligt.Du hade satt fast det med clipsen som följde med huset. Det är min plan med. Plockade du ner A-stolpen för att borra hålen? Jag har inte vågat dra och bända så mycket i plasten för det känns som om risken att något går sönder finns.Har du något tipps??/Pelle

Tjena, nej jag plockade inte ner a-stolpen. Går väldigt lätt att borra i den. Jag borrade mycket försiktigt med en handborr. Funkade utan problem. Sätt bara dit hållaren och tryck dit det så hårt det går och markera ut hålen.
                        Borrade även hål för alla slangar, kablar, tror det blev 4st + 4st för klipsen. Lite lurigt bara att dra ner kablarna, de har en viss tendens att fastna på vägen ner, men jag tog en något hårdare ståltråd som jag körde ner först och knöt kablarna i änden på den. Sen är det bara dra försiktigt.

Thats it! 🙂

Plura
                        Deltagare

Tjena, nej jag plockade inte ner a-stolpen. Går väldigt lätt att borra i den. Jag borrade mycket försiktigt med en handborr. Funkade utan problem. Sätt bara dit hållaren och tryck dit det så hårt det går och markera ut hålen.Borrade även hål för alla slangar, kablar, tror det blev 4st + 4st för klipsen. Lite lurigt bara att dra ner kablarna, de har en viss tendens att fastna på vägen ner, men jag tog en något hårdare ståltråd som jag körde ner först och knöt kablarna i änden på den. Sen är det bara dra försiktigt.Thats it! 🙂

Det har väl lutat åt det hållet att borra allt på plats. Tackar

/Pelle

STIred
                          Deltagare

Hmm så skulle den vart original egentligen 🙂 Nä det såg ju klart bra ut det där..Och jag gillar färgen. (Ja min e också röd)Känner du stor skillnad i effekt från original eller tycker du att den är trött igen? :+

Precis vad jag tyckte när bilen blev klar, att så skulle den varit från början 🙂

Störst skillnad märker man när man kör 200+ förut så tog den sig med nöd och näppe över 240. Nu känns det som att det går hur lätt som helst.
                            Det har hänt flera gånger nu efter trimm att jag har kört ända upp till varvtalsstoppet på både 2:an och 3:an utan att knappt ens märka det(förrän tändningen slog av), Det har aldrig hänt innan den blev trimmad. Denna turbon håller grymt stort sett hela vägen ut till skillnad från originalturbon.

Jag gjorde även ett litet test, inte för att kolla hur fort det går utan mer för att se skillnade mot innan trim. Testade köra från 50 till 200km/h
                            Med racemappen så kapade den ca7s mot innan trim och med standard mappen ca 5s.
                            Mätnoggrannheten är kanske inte den bästa men även om det skulle vara felmätt +-1 sekund så tycker jag att skillnaden är markant ändå.
                            Växlade vid exakt samma varvtal när jag testade både före och efter trim.

I stort så känns det som en helt annan bil. Mycket mera race jämfört med tidigare. Väghållningen och ljudet gör ju sitt med.

Wiklundh
                            Deltagare

Mera bilder åt folket. :9

daniel83
                              Deltagare

Snyggt. Coolt. Vill ha!!!:7 :7 :7 😛 😛 😛

STIred
                                Deltagare

Mera bilder åt folket. :9

Kommer lägga upp fler bilder inom kort. Ska försöka få upp lite bilder på alla delarna lösa med 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.