› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Min lilla röda STI
- Detta ämne har 44 svar, 2,079 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
STIred.
-
FörfattareInlägg
-
24 maj, 2005 kl. 14:13 #97879
Krigge
DeltagareGrymt!! Får ta en koll på den nån dag, jag behöver lite tips på vad man ska ha mer till kärran inför mitt besök till JRM (ska iofs upp redan i nästa vecka) hade vart kul o se hur stor skillnad det är mot original.
25 maj, 2005 kl. 08:56 #97902STI_driver
DeltagareGrym bil! När blir det nya kolvar och stakar då?;-) Har du jämfört prestandan mot en Sti med steg 1 Ecutek3? Stor skillnad? Jag vill också ha ALS! men men, det får bli på nya bilen i höst.:P
25 maj, 2005 kl. 09:09 #97885daniel83
DeltagareEn fråga bara.
Vad är och betyder ALS???25 maj, 2005 kl. 09:12 #97865SecretAgentMan
DeltagareAnti Lag System – det som skjuter och smäller när de stora grabbarna i rallyskogen släpper gasen.
Man skickar ut soppa oförbränt som antänds i grenröret och håller knuff på turbon även fast man inte gasar – laddtryck hela tiden, och en jävla respons.
Hårda grejer – som kräver stor plånbok och massor med pryttlar.
/J
25 maj, 2005 kl. 09:24 #97886daniel83
DeltagareOkej.
Då var det inget för banträffarna då???25 maj, 2005 kl. 09:28 #97866SecretAgentMan
DeltagareNej, det är rätt hårda krav på ljudnivån på banträffarna, det är ingen större risk att man blir populär med antilag där..
Det hör inte hemma på gatbilar om man frågar mig…för det är ingen som gör det ordentligt (vi pratar om vaakumpumpar som grejar bromsservot t.ex – med ALS på har du ingen servohjälp från motor – det är ju positivt tryck hela tiden i insuget, mao blir det riktigt tungtrampade bromsar).
/J
25 maj, 2005 kl. 09:37 #97898STIred
DeltagareGrym bil! När blir det nya kolvar och stakar då?;-) Har du jämfört prestandan mot en Sti med steg 1 Ecutek3? Stor skillnad? Jag vill också ha ALS! men men, det får bli på nya bilen i höst.:P
Svårt att säga. Borde vara lite skillnad i alla fall. Jag tror nog att turbobytet gör en hel del…
Har dock aldrig kört en tek3:ad bil.25 maj, 2005 kl. 09:42 #97899STIred
DeltagareNej, det är rätt hårda krav på ljudnivån på banträffarna, det är ingen större risk att man blir populär med antilag där..Det hör inte hemma på gatbilar om man frågar mig…för det är ingen som gör det ordentligt (vi pratar om vaakumpumpar som grejar bromsservot t.ex – med ALS på har du ingen servohjälp från motor – det är ju positivt tryck hela tiden i insuget, mao blir det riktigt tungtrampade bromsar)./J
Ja, det är just därför som jag bara använder det mycket sällan…
Sen var det ju det där med plånboken med 😉25 maj, 2005 kl. 10:26 #97887wesly 2
DeltagareDin bil är hårig raul.. Ljudet från ALS:en är underbart 😉 stor VILL HA faktor på de ..
Min bil rullar snart så vi får leka lite innan du åker upp till skogen :p
25 maj, 2005 kl. 11:02 #97900STIred
DeltagareDin bil är hårig raul.. Ljudet från ALS:en är underbart 😉 stor VILL HA faktor på de .. Min bil rullar snart så vi får leka lite innan du åker upp till skogen :p
Ser verkligen fram emot det 😉 😀
25 maj, 2005 kl. 12:30 #97873jraberg
DeltagareAnti Lag System – det som skjuter och smäller när de stora grabbarna i rallyskogen släpper gasen.Man skickar ut soppa oförbränt som antänds i grenröret och håller knuff på turbon även fast man inte gasar – laddtryck hela tiden, och en jävla respons.Hårda grejer – som kräver stor plånbok och massor med pryttlar./J
Sjukt coolt! blir som ett barn när jag får se bilderna.
hihi.. :9 :9
Häftigt… men mer än 360-400hk måste du väl ha med de spridarna? eller är det på hjulen kanske 😮-JR :9
25 maj, 2005 kl. 13:19 #97901STIred
DeltagareAnti Lag System – det som skjuter och smäller när de stora grabbarna i rallyskogen släpper gasen.Man skickar ut soppa oförbränt som antänds i grenröret och håller knuff på turbon även fast man inte gasar – laddtryck hela tiden, och en jävla respons.Hårda grejer – som kräver stor plånbok och massor med pryttlar./J
Sjukt coolt! blir som ett barn när jag får se bilderna.hihi.. :9 :9 Häftigt… men mer än 360-400hk måste du väl ha med de spridarna? eller är det på hjulen kanske 😮 -JR :9
Tyvär så hänger det ju inte endast på spridarna… men man kan säga att jag har garderat mig lite inför framtiden där 😉
Hursomhelst det skulle inte vara några större problem plocka ut uppåt 440-450hk med de delarna som sitter i bilen nu. Det är i alla fall vad turbon är god för. Men då får man ju ladda rätt så mycket mer än vad jag gör idag och då är frågan om motorn skulle hålla, det vill jag inte chansa på… kan bli mycket dyrt.
Dessutom för att vara på den säkra sidan så kör jag oftast med 360hk mappningen. Räcker oftast gott och väl. Race-mappen använder jag bara vid speciella tillfällen 😉 🙂Så nej inga 360-400hk på hjulen utan i motorn och det enligt beräkningar. Ligger iofs något högre i beräkningarna, men lite felmarginal får man ju räkna med. Får väl se om det blir nån körning i bänk inom en snar framtid
19 december, 2005 kl. 06:19 #97872Manor
DeltagareRiktigt hårt.Såg att du hade monterat ett mätarhus i A-stolpen. Det såg ut som det jag har från autometer. Jag har bara satt fast mitt med dubbelhäftande tejp funkade bra i vintras men nu när solen börjar komma och temperaturen börjar stiga sitter det lite dåligt.Du hade satt fast det med clipsen som följde med huset. Det är min plan med. Plockade du ner A-stolpen för att borra hålen? Jag har inte vågat dra och bända så mycket i plasten för det känns som om risken att något går sönder finns.Har du något tipps??/Pelle
Mitt mätarhus på A-stolpen sitter fast med någon svart ”silocon liknande” gucka. Den har suttit stabilt trots sol och värme, och kräver ingen hålborrning. Jerry, vad heter den där guckan som du använde???
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97871Manor
DeltagareHårig bil…den måste gå rejält bra med den specen :). Hur tycker du att den fungerar vid normal körning? Är den fortfarande ”snäll” så att den går att använda som en ”varjedagbil”?
Jag såg i specen att du hade två olika mappar att välja mellan. Finns det plats för fler..typ en ”bilen ska besiktigas”-mapp?
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #97888STIred
DeltagareRiktigt kul att leka med de switcharna 😀 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.