SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Min ny inköpta wrx 01

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

vi får se har kört så här nu ett bra tag

Då vill vi inte se gnälltrådar sen om/när motorn rasar när folk som provat och har erfarenhet av ras försöker ge dig tips som du viftar bort.

Hoppas att siffrorna inte är kryddade som det vanligtvis är. Åk med till Autotech och överbevisa oss. Ger dig chansen att ta mig med byxorna nere…eller vad man skall säga.

Själv fick jag 250hk i motorn på en standardmotor, har papper på det. Men vad fan hjälper det när det är fel fel och fel.

PS: Hoppas att bilen håller.

// N

subaru fredde
      Deltagare

??? kommer knappast att gnälla om motorn rasar det finns alltid risk för det när man trimmar( Även dom som chipar eller har så kallade pys ventiler av alla del slag)..jag är ingen duvunge när det gäller trimmade motorer har haft ett antal plus ett få tal ras som följd också..men sånt är livet 🙂 jag vill verkligen inte se nåt gnäll i min tråd om att motorn kommer rasa eller diten o daten..Det här är ett konstanterande bara att den ger så här mycket hk..tyvärr så har jag annat för mig då ni ska ner dit men annars hade jag gärna följt med dit men det vart lite tajt med tid då jag fick veta det nu i dag 5/10

subaru fredde
        Deltagare

räcker inte Ihi wf 22 turbon till att spränga motorn 🙂 alltså i hk??

Kan konstantera att det ej gick 🙂

subaru fredde
          Deltagare

Då vill vi inte se gnälltrådar sen om/när motorn rasar när folk som provat och har erfarenhet av ras försöker ge dig tips som du viftar bort.Hoppas att siffrorna inte är kryddade som det vanligtvis är. Åk med till Autotech och överbevisa oss. Ger dig chansen att ta mig med byxorna nere…eller vad man skall säga.Själv fick jag 250hk i motorn på en standardmotor, har papper på det. Men vad fan hjälper det när det är fel fel och fel.PS: Hoppas att bilen håller.// N

Jag kan inte hålla mig. Har bokat om lite i kalendern nu så jag kan nog komma om det finns plats kvar ännu?? OCH sen måste jag se dig med brallerna nere när jag bromsar ännu mera effekt 😛 🙂

specialized
            Deltagare

Då vill vi inte se gnälltrådar sen om/när motorn rasar när folk som provat och har erfarenhet av ras försöker ge dig tips som du viftar bort.Hoppas att siffrorna inte är kryddade som det vanligtvis är. Åk med till Autotech och överbevisa oss. Ger dig chansen att ta mig med byxorna nere…eller vad man skall säga.Själv fick jag 250hk i motorn på en standardmotor, har papper på det. Men vad fan hjälper det när det är fel fel och fel.PS: Hoppas att bilen håller.// N

Jag kan inte hålla mig. Har bokat om lite i kalendern nu så jag kan nog komma om det finns plats kvar ännu?? OCH sen måste jag se dig med brallerna nere när jag bromsar ännu mera effekt 😛 🙂

Har svårt att tro att du får mer effekt i en rättvisande Rototest 😉

Men platser finns det kvar så välkommen att anmäla dig i denna tråd 🙂

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=11&topic_id=20423&mesg_id=20423&page=

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
              ———————————-
              SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉

subaru fredde
              Deltagare

Inte så svårt bara ÖKA laddet :-)…Kanske man skulle starta en liten vad slagning :9 Vad säger ni skulle jag kunna bromsa mer effekt än hos vw-performens eller inte!! (Skriv gärna varför mot eller för)

SecretAgentMan
                Deltagare

Nja, det är inte alls bara att öka laddet, turbon kommer vid en given punkt gå över till att bli hårfön och generera en massa varmluft.

Du hade väl redan konstaterat att det gav nada mer runt 1,6-1,7 bar?

Mer laddtryck i mitten däremot kommer ge mer vrid, men det har med kompression, laddluftkylning och oktantal att göra…hur mycket man får ut.
                  Det blir fort att ge mer ladd, plocka bort tändning – och det kan leda till mindre vrid.

…det är precis det som är det fina med att få det mappat hos Per på Rototestrullar på en gång, han ser vad som ger mer, laddtryck eller tändning…

/J

subaru fredde
                  Deltagare

Hej hej. jag skojade bara med det där om att öka laddet. Den ger inget mer vid 1.7..Men det kanske kommer lite andra saker på snart 😉 OM allt går som det ska..
                    skulle någon kunna sätta upp mig på listan till bromsningen…fattar inte riktigt hur man gör?? Är nog ingen internet kille 🙂

Mats
                    Deltagare

Bara o skriva i den tråden att du vill vara med. Sen fixar säkert internet-killen Klas så listan blir rätt.

Mats GBG
                      Type R ’99

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.