SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt MIn nya bil ! Type-r 97a

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    persalls
    Deltagare

Hej!

Finns mer info i annan tråd men jag körde ju hem bilen häromkvällen och har sedan dess legat nerbäddad !. Inte bilens fel och sedan dess har jag surfat runt så mycket jag orkat och det första jag bara måste ge mig på är min slutburk. Det sitter ett säkert jättefint rostfritt cat-back på men slutröret är 5″ och det tycker jag inte är snyggt ! Jag har sett att en hel del åker med rakt rör, blir det mycke högre ljud tror ni ? Självklart bara att testa men tänkte att någon har provat. Jag har för mig att man körde rallybilarna helt utan men i vanlig trafik ?? Den är redan väldigt högljudd men vad tycker ni annars att en lämplig slutdämpare skall ha ? Den är 2,5″ in och hela vägen frammåt så en slutburk med 2,5″ in och kanske 3″ ut, är det för trist ? :-), eller bara en bit rör ?

/Mvh Per

griml0ck
      Deltagare

Man brukar köra 3″ hela vägen från turbo sedan 4″+ som slutburk. Är väl vanligast. Låter bäst så! 🙂

Mumin
        Deltagare

jag kör med 3″ hela vägen och 3″ slutrör ser bra ut och lätt att fixa plyggar till inför bana + sbp 😛

persalls
          Deltagare

Hej!

Jag provad i går att ta bort min fula slutburk och jag har nu kat i downpipen och sedan 2,5″ hela vägen som slutar i ett 3″ slutrör. Ser väldigt ”standard” ut men låter väldigt mycket. Vad bygger ni pluggar av ? Jag minns från förr att jag till rallybilen brukade använda slutrör till Vw för besiktning men det låter ju jäkligt mesigt. Jag funderar på en slutdämpare med lös insats från Biltema i väntan på ett riktigt system. Det catback som sitter på, och som var svetsat ihop med slutdämparen var konstigt nog 2,5″ men är ju rostfritt och det är kanske därför det blir så hårt ljud.

Jag har ingen mellandämpare och ingen kat nummer 2 men så är bilen reggad och besiktigad !!

Vad tror ni om Biltemas dämpare ?

/Mvh Per

Mumin
            Deltagare

jag köpte en plugg från stylingbutiken.se

99mm 3″ annars har jag raka rör från turbo + 100cell kisse.

med plugen blir det en visselraket:+

Mumin
              Deltagare

jag köpte en plugg från stylingbutiken.se

99mm 3″ annars har jag raka rör från turbo + 100cell kisse.

med plugen blir det en visselraket:+

Bodyshot
                Deltagare

76mm är tre tum, inte 99mm.

Bodyshot
                  Deltagare

76mm är tre tum, inte 99mm.

Mumin
                    Deltagare

så sant så sant.. har 4″ utblås 😛

Mumin
                      Deltagare

så sant så sant.. har 4″ utblås 😛

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.