- Detta ämne har 60 svar, 5,630 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 10 månader sedan av Tobbster.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2011 kl. 16:34 #213811MaXiZZDeltagare
*Link G4 styrsystem med launch, anti-lag osv.
*Cp kolvar
*Eagle stakar
*ACL lager
*Clevite lager
*ARP bultat
*Highpress oljepump
*Blouch Dominator 3.0R XT-R BB 10cm² coatat avgashus ( typ gt30r )
*Turbo XS frontmonterad intercooler
*Grimmspeed portade/polerade TGV deletes
*Grimmspeed 3mm phenolic TGV spacers
*Grimmspeed termostat
*Grimmspeed 3ports laddtrycksolenoid
*HKS 740cc spridare
*HKS Platina tändstift
*HKS LE oljelock
*HKS kylarlock
*Perrin Inletpipe
*Perrin afta maf
*Perrin återcirkulerande dump
*HarmanMotive extern wastegate up-pipe
*HarmanMotive dumprör
*Tial 44mm wastegate
*Invidia G200Ti-C Cat-back
*JVT Racing downpipe
*APS 70mm Cold air intake
*Agency Power Fuelrail
*Diverse slangar
*2x Walbro 255Lph pump
*2x Greddy-S catchtank
*Full Blown dubbelpumps armatur
*Externt högflödande bensinfilter
*Grupp N motorkuddar
*Grupp N växellådskudde
*Grupp N pitchstop
*Exedy organisk steg 1 koppling
*Perrin difflock bussningar
*Torque Solution växelspaksbussning
*Area 1320 Blouch EWG hållare
*PTP turbomössaosvosvosv 🙂
16 januari, 2011 kl. 16:51 #213835HighLevelOfSwedenDeltagare*Link G4 styrsystem med launch, anti-lag osv.
*Cp kolvar
*Eagle stakar
*ACL lager
*Clevite lager
*ARP bultat
*Highpress oljepump
*Blouch Dominator 3.0R XT-R BB 10cm² coatat avgashus ( typ gt30r )
*Turbo XS frontmonterad intercooler
*Grimmspeed portade/polerade TGV deletes
*Grimmspeed 3mm phenolic TGV spacers
*Grimmspeed termostat
*Grimmspeed 3ports laddtrycksolenoid
*HKS 740cc spridare
*HKS Platina tändstift
*HKS LE oljelock
*HKS kylarlock
*Perrin Inletpipe
*Perrin afta maf
*Perrin återcirkulerande dump
*HarmanMotive extern wastegate up-pipe
*HarmanMotive dumprör
*Tial 44mm wastegate
*Invidia G200Ti-C Cat-back
*JVT Racing downpipe
*APS 70mm Cold air intake
*Agency Power Fuelrail
*Diverse slangar
*2x Walbro 255Lph pump
*2x Greddy-S catchtank
*Full Blown dubbelpumps armatur
*Externt högflödande bensinfilter
*Grupp N motorkuddar
*Grupp N växellådskudde
*Grupp N pitchstop
*Exedy organisk steg 1 koppling
*Perrin difflock bussningar
*Torque Solution växelspaksbussning
*Area 1320 Blouch EWG hållare
*PTP turbomössaosvosvosv 🙂
Trevlig & seriös lista på pryttlar – kan bli kul att se den live ngn gång!! ;0)
16 januari, 2011 kl. 16:54 #213812MaXiZZDeltagareabsolut 🙂 är mycke ute och brummar, när den väl fungerar 😛
16 januari, 2011 kl. 18:08 #213801KvarnisDeltagareNot a bad way to spend $20k 😀
16 januari, 2011 kl. 18:39 #213842goffemannenDeltagarefin spec lista =).
Hur tycker du Link G4 funkar? Ja funderar nämligen på skaffa Link G4 PnP till min Impreza STI Type R V5.
16 januari, 2011 kl. 18:49 #213813MaXiZZDeltagarehöhö 🙂 angående Link g4, så har det väll fungerat sådär.. vet dock ej om det beror på boxen eller handhavande fel, men hade problem förut, 1 vecka efter att den blev mappad och klar så sluta en spridare att fungera, men då ej fel på själva spridaren för jag bytte runt och prova alla och det fungerade, alltså var de bara just den kontakten som hade problemet.. lämnade in boxen för felsökning och fick ( vad jag tror ) en ny, för den var nollställd och fick någon konstig förklaring som jag inte riktigt förstod men orkade inte riktigt bry mig. så fick traila bilen till mappning igen men då fick jag problem med soppan istället. oringen för filtret var paj så hade inget tryck.. hursom så lagade jag den bara för att kunna köra bilen lugnt då det ändå hann bli vinter och bilen skulle ställas undan..
Bilen går som orginal vid lugn körning, inga konstigheter egentligen.. men som sagt, har bara kört kanske 50mil då den funka som den skulle och då gick den ju bra 🙂16 januari, 2011 kl. 18:54 #213843goffemannenDeltagareOkej. Så bortsätt från kanske nån liten grej så funkar det bra då.
16 januari, 2011 kl. 18:59 #213814MaXiZZDeltagarejapp 🙂 läser man lite här och var så är de flesta nöjda.. många som kör rally med detta system också tydligen 🙂
16 januari, 2011 kl. 19:01 #213844goffemannenDeltagareokej. Det låter bra. Då är jag mer säker på vad ja ska välja för styrsystem.
16 januari, 2011 kl. 19:30 #213815MaXiZZDeltagareOkej 🙂 kör på de du 🙂
16 januari, 2011 kl. 21:11 #213854MäkiDeltagareVart ligger prislappen på ett PnP system?
Och lite OT, men på Type R, är det separata spolar eller inte?
Förlåt att ja krashar tråden lite, men filmen har jag sett såå många gånger redan 😉
16 januari, 2011 kl. 21:13 #213806TurbovinDeltagareNej Sti Type R har en tändspole på insuget som det går fyra tändkablar från.
16 januari, 2011 kl. 21:16 #213816MaXiZZDeltagarehaha lugnt 🙂 kostar i runda slängor 15k 🙂 mitt var i princip plugg and play.. behövde pinna om 2 pinnar i boxen så lufttempgivarn blev rätt 🙂
16 januari, 2011 kl. 21:19 #213845goffemannenDeltagaredet kostar 12300kr plus 395kr för lufttempgivare. Sen måste man ha en Expansion Connector som kostar 490kr. Denna behövs iaf på GC8 för att kunna ansluta IAT sensorn(insugstempsensor).
http://www.linkecu.com/products/engine-management-ecus/g4-plug-in-ecus
16 januari, 2011 kl. 21:49 #213817MaXiZZDeltagarekillen med kollen 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.