SSC Allmänt snack Allmänt småprat Mio P550 Handdator/GPS fråga

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    rickey
    Deltagare

Eftersom vi är 2500 medlemmar här så hoppas jag på att det kan finnas kanske någon som stött på något liknande problem här.

Jag har en handdator Mitac Mio P550 med inbyggd GPS som jag har haft i ca tre år här och den har fungerat jättebra och helt felfritt men idag när jag skulle starta den så tänds den här välkomstskärmen men den fryser där utan att den tar sig vidare in i Windows Mobile 5 som finns på den, har aldrig gjort så tidigare.

Jag har provat att göra omstarter både på ”mjukt” och ”hårt” vis men inget verkar hjälpa.

Typiskt när man ska köra till Borås i morgon fredag och titta på systern som ska på balen nu inför studenten…

http://www.rickey.se/upload/DSC00624_mio_startup.jpg

Någon som tror sig ha något förslag?

GrizzlyBear
      Deltagare

Kommer den inte längre än till startbilden är det nog inte mycket annat att göra än en total Reset på den. Eller var det det du menade med ”Hård reset”? Isf är det nog verkstaden eller sopptippen nästa 🙁

rickey
        Deltagare

Jag är rädd för att det är någon fil som krashat i den.

Har rensat minnet på den nu i förhoppning på att kunna hitta en ROM fil någonstans på nätet som man kan flasha in och börja om på nytt.

down_the_drain
          Deltagare

Hade oxå en 550 innan.. finns en patch på mios hemsida som fixar den typen av fel.. om du nu kommer åt den från datorn vill säga..

http://www.mio-tech.be/en/support/P550-downloads.php

P

rickey
            Deltagare

Jag har installerat patchen som gjorde att batteri-ätar-felet slutade då den åt batteri trots att den var avstängd.

Men nu är det så olyckligt att jag har rensat ut hela minnet på den och är på jakt efter en backup-kopia av en 550 enhet som man kan lägga in på nytt eftersom jag inte hade en tanke på att göra en sådan själv medans den fungerade…

EDIT: Den var totallåst så jag kom inte åt den från datorn heller, det enda som jag kom åt var en boot meny.

down_the_drain
              Deltagare

aj då.. Jag har en kompis som fortfarande har kvar sin 550. kan kolla om han kan göra en backup av sin till dig om du vill? Kan ta med skivan i såfall till emmaboda, om du skall dit.. Eller så kan jag stoppa den i ett kuvert o skicka den..

/P

rickey
                Deltagare

Det vore sjukt snällt av dig! Du kan ju alltid maila filen eller ladda upp den någonstans annars.

Men jag har hittat någon form av installations-historia här som enligt texterna ska återställa enheten till som den en gång var så jag hållar alla tummar och tår på det!

down_the_drain
                  Deltagare

okidokey.. bara hör av dig om du inte får igång den så fixar jag en backup..

/P

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.