SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Missljud

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    jockef
    Deltagare

Har nu en dag efter bankörningen på japmeet, fått ett visslande ljud från någonting i motorrummet, det brukar börja tjuta\vissla lite när man är på 0.0-0.2 bar. Men om man fortsätter ladda på så låter det inget. Man hör det som mest när man ligger på 4an och ligger runt nollan på laddtrycksmätaren, då hör man ett visslande\tjutande ljud som sänker sig i ljudvolym efter hur man ligger och smågasar, men som sagt om man gasar på ordentligt så låter det inget. Kan det vara något med någon vakumslang? dumpventilen? Borde ju inte vara turbon då den hade tjutit som mest om man hade laddat på ordentligt, om det hade varit dålig. Någon som förstår vad jag menar, eller rent av har erfarenhet av detta?

MVH
      /jokkan
      Subaru Impreza WRX STi PRODRIVE -02
      http://www.mypix.se/usrimg/JNLRMOFMQPM/med/JNGSEQOQRMJNF4.jpg

Daniel-lkpg
      Deltagare

Har du kommit underfull med vad det är för något än?

jockef
        Deltagare

Trodde att det var grenröret som lät för att den läckte, och fick lite laddtrycksdropp. Så jag bytte till orginal grenröret, men nu viner det ännu mer låter som ljudet kommer ifrån turbon eller under icn. Den börjar vina på underladd, och det låter inget när man drar på fullt. Först trodde jag att det var generatorn för det lät som ett sådant ljud som att det skulle komma från den.. Men det verkar ju iaf ologiskt att det skulle vara turbon som är pajj, då den laddar bra ingen rök, och den låter fint när man laddar på. frågan är om det kan ha något med vakuumet att göra, eller om det är läckage någonstans, ska spruta på startgas på slangarna imorn för att se om det är några läckage.

/jokkan
          Subaru Impreza WRX STi PRODRIVE -02
          http://www.mypix.se/usrimg/JNLRMOFMQPM/med/JNGSEQOQRMJNF4.jpg

lunkan
          Deltagare

Kan det vara en spricka i nåt av rören från turbon till IC´n kanske 😉

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.