SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Missljud bakaxel/diff?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Tunezz
    Deltagare

Halloj
      Var ute och gasade rätt friskt, plötsligt började det tjuta något fruktansvärt.
      Låter som att det kommer bakifrån, någon som har en vild gissning? Ljudet kommer när man kör, men bara när man gasar på. När laddtrycket kommer så att säga, blir ju belastning i drivlinan då..

Åkte hem och ställde bilen, så har inte felsökt riktigt än.
      Tar jättegärna emot förslag på vad man kan börja, kan spela in ljudet under morgondagen om så önskas!
      Bilen är en GC8 STI från 98a
      Tack på förhand

clasen
      Deltagare

Om du är säker på att det kommer bakifrån kan du ju ge dig på att plocka ner diffen å kolla över den. Inte särskilt svårt. Du kan försöka känna om det är något glapp först också, i hjullager, knutar och i diffen innan du meckar isär.

Fricke.w
        Deltagare

Halloj
          Var ute och gasade rätt friskt, plötsligt började det tjuta något fruktansvärt.
          Låter som att det kommer bakifrån, någon som har en vild gissning? Ljudet kommer när man kör, men bara när man gasar på. När laddtrycket kommer så att säga, blir ju belastning i drivlinan då..

Åkte hem och ställde bilen, så har inte felsökt riktigt än.
          Tar jättegärna emot förslag på vad man kan börja, kan spela in ljudet under morgondagen om så önskas!
          Bilen är en GC8 STI från 98a
          Tack på förhand

Nu ska jag ju inte säga att de är så just för dig.
          Men jag har faktiskt varit med om att ett avgas läckage har låtit som en rakskuren låda, har aldrig varit med att avgas läckage låtit så tidigare, så var inte de första jag tänkte på precis 😀
          men de separerade och släppte ur sig vid just belastning som du beskriver.

Tunezz
          Deltagare

Om du är säker på att det kommer bakifrån kan du ju ge dig på att plocka ner diffen å kolla över den. Inte särskilt svårt. Du kan försöka känna om det är något glapp först också, i hjullager, knutar och i diffen innan du meckar isär.

Nu ska jag ju inte säga att de är så just för dig.
            Men jag har faktiskt varit med om att ett avgas läckage har låtit som en rakskuren låda, har aldrig varit med att avgas läckage låtit så tidigare, så var inte de första jag tänkte på precis 😀
            men de separerade och släppte ur sig vid just belastning som du beskriver.

Var ute dagen efter händelsen och körde lungt ett bra tag, gasade sedan och det var inga problem.
            Förutom att den kändes orkeslös och lät som en traktor i vissa lägen, det var läckage i uppipen mot turbon!
            Nu funkar det prima!
            Du hade rätt Fricke, sjukt ljud alltså. Tyckte det lät bakifrån, konstigt. Men men 😀

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.