› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Missljud i stötdämplarna bak
- Detta ämne har 17 svar, 1,916 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 7 månader sedan av
Lefty.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2008 kl. 14:50 #4947
Knorrebusius
DeltagareHar under en längre tid haft problem med missljud bak. Var in på verkstad och de sa att de var mitt stereobygge. På sista servicen tog jag bort allt ur bagaget och klagade igen.
Då påstår de att det inte är nått fel och ingen garanti på missljud?Nån som haft liknande problem och hittat en lösning?
1 juli, 2008 kl. 15:03 #69413OzO
DeltagareVilken bilmodell? Old school GT eller nyare?
”Det är din stereos fel!” – 😮 😀/G
_____
::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::12 juli, 2008 kl. 16:20 #69422Bodyshot
DeltagareJag har samma problem med min sti jag köpte för tre dagar sedan, låter lite klonk bakifrån, provade att gunga bilen bak, och det låter precis när stötdämparen skall ta, är det då bussningen eller topplagret på dämparen? :S
12 juli, 2008 kl. 18:25 #69425yngwie
DeltagareDet är nog som på alla andra stier, att dämparna börjar klonka så var de även på min. Men de är ingen fara, om man kan leva med ljudet, för oftast inget fel på dämparen. Annars har jag för mej att de går smörja med nått å få bort ljudet minns dock inte med vad.
13 juli, 2008 kl. 15:26 #69423Bodyshot
DeltagareAha är det så pass…. Är det att byta coilovers som gäller? Vilka har bäst pris, kikade på D2 street coilovers, är dem något att ha? kostade ”bara” 7495kr på streetperformance…
Mvh B.S
13 juli, 2008 kl. 15:41 #69426yngwie
DeltagareAha är det så pass…. Är det att byta coilovers som gäller? Vilka har bäst pris, kikade på D2 street coilovers, är dem något att ha? kostade ”bara” 7495kr på streetperformance…Mvh B.S
joo men som sagt är nog säkert inget större fel på dämparen, men coilovers är ju allri fel att ha 🙂
Finns en tråd om dom, som med allt verkar de vara delade menningar om D2, ha allri haft dom så personligen kan jag då inte utala mej 🙂http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=2144&mesg_id=2144&page=
28 juli, 2008 kl. 17:41 #69429smekkes
Deltagarejag har oxå klonkade ljud där bak, dock kommer det bara när jag bromsar. precis när de börjar ta så *klonk* ibland synkade på båda sidor ibland med lite mellanrum.
nån ide va det kan vara?
impreza wrx -01
28 juli, 2008 kl. 21:37 #69414Lefty
DeltagareNormalt sätt STierna som lider av att de kan bli ett klonkande ljud i dämparna en del påstår att det är pga de går ”torra”.
Knorrebusius har en vanlig WRX
Lämnade du bilen till Pite eller Lule? Lule (Åke Eriksson) har bland den sämsta service jag nånsin stött på!
Om du ska testa smörja dämparna så använd det som heter ”White Lithium Grease” det finns på OKQ8.
5 augusti, 2008 kl. 07:18 #69417Knorrebusius
DeltagareEn -05 WRX som endast gått 5000 mil
5 augusti, 2008 kl. 07:19 #69418Knorrebusius
DeltagareDet är nog som på alla andra stier, att dämparna börjar klonka så var de även på min. Men de är ingen fara, om man kan leva med ljudet, för oftast inget fel på dämparen. Annars har jag för mej att de går smörja med nått å få bort ljudet minns dock inte med vad.
De hittade ju inget fel på dem på verkstaden och inte eller på beskitningen.
5 augusti, 2008 kl. 07:21 #69419Knorrebusius
DeltagareNormalt sätt STierna som lider av att de kan bli ett klonkande ljud i dämparna en del påstår att det är pga de går ”torra”. Knorrebusius har en vanlig WRXLämnade du bilen till Pite eller Lule? Lule (Åke Eriksson) har bland den sämsta service jag nånsin stött på! Om du ska testa smörja dämparna så använd det som heter ”White Lithium Grease” det finns på OKQ8.
Luleå, har skaffat hus så jag hade för fullt upp för att åka till Piteå. 🙁 Får väl prova smörja, tack för tipset.
18 augusti, 2008 kl. 13:06 #69415Lefty
DeltagareDu kanske har en skruv lös?
10 september, 2008 kl. 09:48 #69420Knorrebusius
Nopp, inte jag! Inte bilen heller!
11 september, 2008 kl. 08:14 #69421Knorrebusius
Nopp, inte jag! Inte bilen heller!
Eller mena du en dildo? = ”En lös skruv…”
Vill du låna?11 september, 2008 kl. 12:30 #69424Bodyshot
DeltagareMin klonkar, jag köpte HELIX coilisar, ska få på dem i helgen, se om det slutar klonka….
min bil har endast gått 4000mil, sti-04…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.