SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Missljud i stötdämplarna bak

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Knorrebusius
    Deltagare

Har under en längre tid haft problem med missljud bak. Var in på verkstad och de sa att de var mitt stereobygge. På sista servicen tog jag bort allt ur bagaget och klagade igen.
      Då påstår de att det inte är nått fel och ingen garanti på missljud?

Nån som haft liknande problem och hittat en lösning?

OzO
      Deltagare

Vilken bilmodell? Old school GT eller nyare?
        ”Det är din stereos fel!” – 😮 😀

/G
        _____
        ::::: | ~ ”…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

Bodyshot
        Deltagare

Jag har samma problem med min sti jag köpte för tre dagar sedan, låter lite klonk bakifrån, provade att gunga bilen bak, och det låter precis när stötdämparen skall ta, är det då bussningen eller topplagret på dämparen? :S

yngwie
          Deltagare

Det är nog som på alla andra stier, att dämparna börjar klonka så var de även på min. Men de är ingen fara, om man kan leva med ljudet, för oftast inget fel på dämparen. Annars har jag för mej att de går smörja med nått å få bort ljudet minns dock inte med vad.

Bodyshot
            Deltagare

Aha är det så pass…. Är det att byta coilovers som gäller? Vilka har bäst pris, kikade på D2 street coilovers, är dem något att ha? kostade ”bara” 7495kr på streetperformance…

Mvh B.S

yngwie
              Deltagare

Aha är det så pass…. Är det att byta coilovers som gäller? Vilka har bäst pris, kikade på D2 street coilovers, är dem något att ha? kostade ”bara” 7495kr på streetperformance…Mvh B.S

joo men som sagt är nog säkert inget större fel på dämparen, men coilovers är ju allri fel att ha 🙂
                Finns en tråd om dom, som med allt verkar de vara delade menningar om D2, ha allri haft dom så personligen kan jag då inte utala mej 🙂

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=6&topic_id=2144&mesg_id=2144&page=

smekkes
                Deltagare

jag har oxå klonkade ljud där bak, dock kommer det bara när jag bromsar. precis när de börjar ta så *klonk* ibland synkade på båda sidor ibland med lite mellanrum.

nån ide va det kan vara?

impreza wrx -01

Lefty
                  Deltagare

Normalt sätt STierna som lider av att de kan bli ett klonkande ljud i dämparna en del påstår att det är pga de går ”torra”.

Knorrebusius har en vanlig WRX

Lämnade du bilen till Pite eller Lule? Lule (Åke Eriksson) har bland den sämsta service jag nånsin stött på!

Om du ska testa smörja dämparna så använd det som heter ”White Lithium Grease” det finns på OKQ8.

Knorrebusius
                    Deltagare

En -05 WRX som endast gått 5000 mil

Knorrebusius
                      Deltagare

Det är nog som på alla andra stier, att dämparna börjar klonka så var de även på min. Men de är ingen fara, om man kan leva med ljudet, för oftast inget fel på dämparen. Annars har jag för mej att de går smörja med nått å få bort ljudet minns dock inte med vad.

De hittade ju inget fel på dem på verkstaden och inte eller på beskitningen.

Knorrebusius
                        Deltagare

Normalt sätt STierna som lider av att de kan bli ett klonkande ljud i dämparna en del påstår att det är pga de går ”torra”. Knorrebusius har en vanlig WRXLämnade du bilen till Pite eller Lule? Lule (Åke Eriksson) har bland den sämsta service jag nånsin stött på! Om du ska testa smörja dämparna så använd det som heter ”White Lithium Grease” det finns på OKQ8.

Luleå, har skaffat hus så jag hade för fullt upp för att åka till Piteå. 🙁 Får väl prova smörja, tack för tipset.

Lefty
                          Deltagare

Du kanske har en skruv lös?

Knorrebusius
                            Deltagare

Nopp, inte jag! Inte bilen heller!

Knorrebusius
                              Deltagare

Nopp, inte jag! Inte bilen heller!

Eller mena du en dildo? = ”En lös skruv…”
                                Vill du låna?

Bodyshot
                                Deltagare

Min klonkar, jag köpte HELIX coilisar, ska få på dem i helgen, se om det slutar klonka….

min bil har endast gått 4000mil, sti-04…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.