Monterade sänkfjädrar (Kilen) på min GT -98. Och efter det så har de börjat klonka och låta, båda sidorna bak. Hörs endast i låga farter. Låter precis som att nånting skulle sitta löst. Men det gör det inte. Låter ibland som att det klonkar flera gånger trots att det bara guppar till en gång. Om ni förstår vad jag menar. Någon som haft samma problem?
Vet att det finns en hel del trådar om klonkande ljud bak. Men hittar inget som jag tycker överensstämmer med mitt problem 🙁
Har funderat på en annan sak. original fjädrarna är ju kapade på samma sida uppe och nere. Om ni förstår vad jag menar. Så dom passar ju som perfekt i fjäderbenet. Sänkfjädrarna däremot var kapad på motsvarande sida uppe mot för nere. så när den passade i fjäderskålen nere, så blev de ju fel uppe. Men det kanske ska vara så?
Har funderat på en annan sak. original fjädrarna är ju kapade på samma sida uppe och nere. Om ni förstår vad jag menar. Så dom passar ju som perfekt i fjäderbenet. Sänkfjädrarna däremot var kapad på motsvarande sida uppe mot för nere. så när den passade i fjäderskålen nere, så blev de ju fel uppe. Men det kanske ska vara så?
Min bil låter så. knarrar som fan vid låga farter.. Visade sig vara fästerna i nedre bärarm till stötdämparen som skruvar upp sig själva, i kombination med powerflex så är det pinsamt att köra i låga farter.. haha:D åtgärdat nu dock =)
Maria
Audi is teh ####!!
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.