SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Misslljud från koppling/växellåda

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    klakke
    Deltagare

Tjena. Har precis köpt en impreza gt. Den har gått 10k mil. Nu blir det plötsligt ett metalliskt rasslande ljud som försvinner när man trycker ner kopplingen 25%. Vågar inte köra mer. Nån som vet vad det kan vara? Växellåderas, kopplingsras lr vad?? Hjälp! Har bara kört 50 mil sen jag köpte den o då lät den inte.

Bumble bee
      Deltagare

Låter ju inge vidare, alltid svårt att felsöka på beskrivning av missljud men fel kan vara alltifrån urkopplingslager till lådras. Bästa är naturligtvis att inte köra den plocka ned lådan för att se vad som hänt. Har du ”tur” är det bara kopplingrelaterat.

Själv ska jag strax åka o hämta min bil på uppställningsplatsen för att ställa den hos verkstan för byte av koppling, packbox, kamrem, stift o kanske vattenpump. Roliga bilar men det kostar en del med det man inte orkar ordna själv =)

Fricke.w
        Deltagare

Ja som du beskriver och som föregående talare även nämnt, så låter de på din beskrivning som att de är urtrampnings lagret på koplingen, så du behöver nog inte kall svetas över problemet, för bilar kan gå jäkligt långt med deta mis ljud från koplingen 🙂 men naturligt viss så är de ju bäst om du åtgärdar de, som ett exempel kan nämnas att visa bil märken med vissa kopling konstruktioner, har deta ljud från start, i mer eller mindre utsträckning.

MVH
          Fredrik

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.