SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor misständer ibland+ soppa lukt i kupen

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Jivaldo
    Deltagare

hej!!
      har precis köpt mig en subaru impreza gt -99
      har 2 grejer med bilen som bekymmrar mig.
      ibland vid gaspådrag så känns det som den misständer ev tappar laddtrycket. han jag köpte bilen av säger att det kan bero på att dom ställt upp laddtrycket (0.9) men det känne inte som det skulle va laddtrycket eftersom att ex. 3:ans växel ligger i ca 50-60 km/h och gasar på så rycker den till 4-5 gånger. Men den missar inte vid högre varv tal. vad kan de va??
      Det andra problemet är en skarp soppa lukt i kupen som på senaste tiden dyker upp oftare. kommer ej i samband med att den missar har försökt att känna lukt i motorutrymmet men känner inget där. men i kupen känns det som om det kommer framifrån. har luktat i bagaget och har känt lite lukt där med… några förslag på vad det kan va????
      MVH Jivaldo

nukem
      Deltagare

hej!!har precis köpt mig en subaru impreza gt -99 har 2 grejer med bilen som bekymmrar mig.ibland vid gaspådrag så känns det som den misständer ev tappar laddtrycket. han jag köpte bilen av säger att det kan bero på att dom ställt upp laddtrycket (0.9) men det känne inte som det skulle va laddtrycket eftersom att ex. 3:ans växel ligger i ca 50-60 km/h och gasar på så rycker den till 4-5 gånger. Men den missar inte vid högre varv tal. vad kan de va??Det andra problemet är en skarp soppa lukt i kupen som på senaste tiden dyker upp oftare. kommer ej i samband med att den missar har försökt att känna lukt i motorutrymmet men känner inget där. men i kupen känns det som om det kommer framifrån. har luktat i bagaget och har känt lite lukt där med… några förslag på vad det kan va????MVH Jivaldo

Kollat under bilen efter du varit ute o kört o den stått ett tag/ eller stå stilla och gasa lite och kolla under bilden så du inte skickar soppan ut i luften istället för in i motorn =)

Jivaldo
        Deltagare

Ska hissa upp bilen idag efter jobbet och kolla nogrant. har en grinig chef som blir arg om man mekar med sin egna bil på arbetstid 😀
          har kollat efter pölar under bil och droppar som hänger ner men har inte sett något.

moken
          Deltagare

Om du lyfter sitsen för baksätet sitter där ett lock och under det sitter locket i tanken där soppamatning, retur osv sitter. kanske kan kasta ett öga där och se om det är fuktigt av bensin av nån anledning?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.