› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Misständningar
- Detta ämne har 24 svar, 2,183 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
lunkan.
-
FörfattareInlägg
-
7 mars, 2007 kl. 18:49 #43530
lunkan
DeltagareÄr det bara spikningar/knackningar som får ECU´n att ändra tändningen?
8 mars, 2007 kl. 05:36 #43531lunkan
DeltagareBilen går bra när den är kall så det lutar åt ventilspelet, tänkte som så att när materialet blir varmt så sväller det o då minskar avståndet som kanske redan är helt fel o då blir det katastrof 🙁
8 mars, 2007 kl. 07:31 #43537Pasi_k
DeltagareDet är nog så att mäster mekaren (jag) varit i farten o gjort nåt fel eller så har ventilerna slagit in sig o på grund av det ändrat ventilspelet det sista var bara en tanke från TIBS bil i eskilstuna i och med att topparna är bearbetade. Hur som helst ska bilen in o få en ny vinge nu sen ska boxerklumpen ut igen, börjar kunna det här nu men inte allt uppenbarligen 😉
Hur har du kunnat göra detta då?
Rörde sig Kammarna vid bytet av rem?Hoppas det löser sig…
8 mars, 2007 kl. 18:12 #43532lunkan
DeltagareGöra vadå? Kan ha fummlat med shimmsen o fått nån på fel plats annars vet jag inte vad det skulle kunna vara 🙁 Vi får se när motorn öppnas om ca 2v
8 mars, 2007 kl. 18:41 #43536STIred
Deltagarefelpostat av mig…
9 mars, 2007 kl. 07:03 #43538Pasi_k
DeltagareGöra vadå? Kan ha fummlat med shimmsen o fått nån på fel plats annars vet jag inte vad det skulle kunna vara 🙁 Vi får se när motorn öppnas om ca 2v
Trodde inte du hade haft isär ventilen utan bara haft loss kamremen.
Hoppas det löser sig som sagt..
29 april, 2007 kl. 20:11 #43533lunkan
DeltagareJagar fortfarande detta lilla eländiga spöke som härjar i min motor!! Har nyss shimmsat om motorn men den rycker fortfarande när man axar långsamt, trycker man på lite så känns det inget ;( Blir inte klok på detta! Kan det vara nåt med förbränningsrummen på dom bearbetade 2 liters topparna som inte är optimalt? Eller kan det vara så att nånting med veven eller stakarna är fel?
Har inte haft isär blocket men det inträffade en sak på trollspeed när jag var där som resulterade i totalstopp o några trasiga kugg på svänghjulet 🙁 Kanske blev så att en stake blev lite krökt vad vet jag? Vad skulle det ge för fenomen?
En som kommer ha svårt att sova i framtiden ;( ;( ;( ;( ;(
30 april, 2007 kl. 16:02 #43542Twinturbo
DeltagareHmm, kör du original-ECU?
Låter ju nästan som om det skulle kunna vara lamdasondrelaterat. Har du bytt den/dem?2 maj, 2007 kl. 05:08 #43534lunkan
DeltagareNej har inte bytt den, kanske ska testa det! Ska byta tillbaka till orginal spridare o sätta i en orginal ECU o se hur den beter sig nästa steg efter det är o byta topparna till mina gammla som jag vet funkade sist, kan ju vara så att det är nåt fel med nån topp då dom kommer från en trasig motor.
30 maj, 2007 kl. 20:18 #43535lunkan
DeltagareNu så går man o väntar på besiktning = bilen går bra med orginal ECU o spridare. Får se vad som händer när jag stoppar tillbaka dom större spridarna kan ju vara nåt fel med nån av dom men förhoppningsvis var det en oring som det fattades en pytte liten bit på som var boven i dramat, man kan ju hoppas iallafall x(
Besiktningstider var inte det lättaste att få inom rimligt tids perspektiv 🙁 jaja då hinner man sätta dit orginal systemet i lugn o ro
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.