› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Misständningar
- Detta ämne har 24 svar, 2,183 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 10 månader sedan av
lunkan.
-
FörfattareInlägg
-
26 februari, 2007 kl. 06:18 #1216
lunkan
DeltagareJaha då var min 2.5á igång igen o den misständer typ hela tiden när man kör utan ladd ;( Tändstiften är nya 7or med 0,7 i avstånd, tändkablarna är så gott som nya har kanske gått 150mil. Har lämnat bilen till JRM så dom får fixa den men tips på vad det kan bero på önskas så vi hittar problemet snabbt då tid är pengar just nu 😉
x( x( x( ;( ;( ;( ;(
26 februari, 2007 kl. 07:07 #43519SecretAgentMan
DeltagareUmmm….hur ser det ut med bränslet, är det 740-spridare, tvåhalva och standardsprut igen? 😀
Misständningar utan laddtryck är inte helt vanligt, och luktar absolut sopparelaterat (eller om man vill måla fan på väggen, en gedigen toppacknings-läcka).
Inga andra fenomen?
/J
26 februari, 2007 kl. 11:32 #43541Twinturbo
DeltagareHåller med Jerry, om soppan ser ok ut så känns det tyvärr som topplockspacning(ar).
26 februari, 2007 kl. 13:12 #43523lunkan
DeltagareTrodde först att det var mappen som inte stämde och orsakade ryckningarna men efter att JRM kört med bilen o sett till att den går optimalt så rycker den fortfarande! Så den är alltså grundmappad för mina 720cc spridare.
Toppackningsläcka säger ni hmm Kan ni förklara lite hur det kan få motorn att misstända :+ Borde det inte dra med sig vatten eller olja då som i sin tur resulterar i en massa rök?
Jimmy på JRM ska göra ett leakdown test idag så får vi se vad det visar!
26 februari, 2007 kl. 13:43 #43539IMPREZA FOREVER
DeltagareTa ett komp prov så får du reda på om det är packningen
Tycker den inte ska behöva misstända om det är topp packningen
och dels är den ju sprillans oxå
Jag tror inte det är den.
____________________________
http://www.garaget.org/?car=3641527 februari, 2007 kl. 20:12 #43524lunkan
DeltagareLeakdown testet var ok så nu ska det bytas stift och om det inte blir bra av det så vet jag inte vad nästa steg blir 🙁
5 mars, 2007 kl. 16:01 #43525lunkan
DeltagareJrm hittade inget El fel ;( ;( Så då måste det vara något mekaniskt men vad?? 🙁 Jag o min mek kompis funderade på om mina toppar kanske inte funkar någe bra, vi tänkte då på förbränningsrummet! Omöjligt att kolla. Kompet ska ligga runt 8 med den tjocka packningen.
Tips o ideer önskas då jag har lessnat rejält nu ;( x(
5 mars, 2007 kl. 16:21 #43520SecretAgentMan
DeltagareTrippelkollat kamremmen?
Misständningar utan laddtryck låter riktigt, riktigt skumt trots allt.
/J
5 mars, 2007 kl. 16:49 #43540IMPREZA FOREVER
DeltagareOch fem dubbel kollat varje kamaxel!! Vridä runt 33varv och
kollat så tänspolen står på ettans kabel 😉Kopplat kamläges givaren och vevaxelgivaren?
Dålig kontakt nånstans?
Eller är an lite kinkig över att gamm växelådan e borta 😉
5 mars, 2007 kl. 17:54 #43526lunkan
DeltagareKan vara saknaden av gammla 5 petaren;-)
JRM kollade givarna genom att sätta dit givare dom visste funka. Ska hämta bilen imorgon så får man väl börja kika på´t igen. Kammremmen blev perfekt det vet jag då vi var tre stycken som kollade genom att dra runt motorn o sen kolla markeringarna o dom stämmde, men man får väl kolla den igen. Får ha motorn i källaren den här gången så man hinner med o mecka (barn, sambo o hus tar sin tid!)
5 mars, 2007 kl. 18:20 #43521SecretAgentMan
DeltagareKolla jordtampen vid startmotorn…det är en sådan detalj som jag alltid är nära på att glömma (man viker undan den i soppaslangshärvan, och den har en förmåga att ”försvinna” när man pillar ihop allt igen). 😀
/J
5 mars, 2007 kl. 19:11 #43527lunkan
DeltagareDet är den man fäster på insuget va? Isåfall så sitter den på plats.
5 mars, 2007 kl. 19:27 #43522SecretAgentMan
DeltagareUmm…näpp, den här går in i jordhärvan mot batteriet om jag minns rätt, stadig rackare med en grövre kabelsko – den sitter standard på övre bulten som sitter i startmotor/låda/motor.
/J
5 mars, 2007 kl. 19:54 #43528lunkan
DeltagareDen har jag inget minne av 🙁 får kolla det imorgon! Tror att JRM kollade om det var ett jord fel men skadar ju inte att dubbel kolla.
7 mars, 2007 kl. 15:01 #43529lunkan
DeltagareDet är nog så att mäster mekaren (jag) varit i farten o gjort nåt fel eller så har ventilerna slagit in sig o på grund av det ändrat ventilspelet det sista var bara en tanke från TIBS bil i eskilstuna i och med att topparna är bearbetade.
Hur som helst ska bilen in o få en ny vinge nu sen ska boxerklumpen ut igen, börjar kunna det här nu men inte allt uppenbarligen 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.