› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › mitsubishi turbo?
- Detta ämne har 27 svar, 3,364 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
6 januari, 2004 kl. 21:42 #2357
larsat
Deltagareja hallå, köpte mig ett turboaggregat som tydligen kommer från en impreza, det ser ut såhär:
http://www.neger.se/volvo/bildz/16t.jpg
jag tror det är ett 16t agg, skulle vilja ha det konfirmerat samt veta avgashusstorleken vilken borde vara 6 eller 7
kan ta mer bilder samt läsa kod på turbon om det underlättar..
det är en td04 turbo iaf står på kompressorhuset
tack så jätte mycket på förhand mvh patrikVOLVOPOWER :+
6 januari, 2004 kl. 23:12 #51388Kvarnis
DeltagareOrginal i en Impreza 97> är en TD04-13G
Innan sat det TD05-16G…med det där är inte en Td05:a..var länge sedan jag tittade på orginal turbon(TD04:a) på min bil med det ser utt att vara en sådan6 januari, 2004 kl. 23:34 #51399larsat
Deltagareså du tror det är en td04 13g? 😮
på avgashuset är ett tecken med en cirkel med ett streck under, sedan står det: 12 mellanrum 8C
under det står det 060 ser det ut som, möjligen 080
bakåt till är mitsubishi märket sedan står det:
377-140?0 DUCH
? ser ut att ha varit en sifra men är bortskavt/bortslipad, ser mycket konstigt ut.. det kan inte vara gjort med en vinkelslip men ser ut så kan ha varit vilken siffra som, 0a eller 4a kanskepå kompressorhuset står:
14412AA230
49377-04200
TD04L 981103088står lite andra tecken här & där på wastegatefästet osv
7 januari, 2004 kl. 12:36 #51398Rogga
DeltagareDu larsat du kanske ska pröva montera en grill på volvon så kanske du få grill ränder på rumpan 😛 😛
Rogga ”Kombimaffian”
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
7 januari, 2004 kl. 19:42 #51400larsat
Deltagarejapp rogga, snart är det sommar & då tar man & åker till sjön & grillar rumpan!
kan man få bekräftat att det är en td04 13g på bilden? td04l eller vad den nu heter.. vad är det för effekt orginal i subarun med detta agg?7 januari, 2004 kl. 19:46 #51386OzO
Deltagare>vad är det för effekt orginal i subarun med detta agg?
—Cirkus 218 hk med ett laddtryck på 0.8-nåt…
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::8 januari, 2004 kl. 06:15 #51401larsat
Deltagare218 lät lagom, vill fortfarande ha bekräftat att det är en td04-13g från imprezan, är intresserad av att köpa ett likadant, vad kan man tänkas få ge för ett sådant begagnat i bra skick ni som har koll?
8 januari, 2004 kl. 20:29 #51402larsat
Deltagarefår man påpeka att detta forum är rätt slött utan att bli utslängd, eller e folk ohjälpsamma bara för man kör volvo?!
8 januari, 2004 kl. 20:48 #51389Kvarnis
Deltagarehar tyvärr häcken ful så kan inte kontrollera för att vara helt 100….men tycks känna igen nummrena.
för en fräsh orginal snuura betalar mani Svedal ~4-5K
i UK ~2-3K8 januari, 2004 kl. 20:55 #51390Wallinen
DeltagarePåpeka du bara!
Först skrev du så här: ja hallå, KÖPTE (imperfekt = har gjort) mig ett turboaggregat…
och sen skrev du: … är intresserad av att KÖPA (futurum = framtid, kommer att göra) ett likadant…
Så har du eller har du inte ett aggregat hemma?
Dagens boktips är att köra bort till närmsta Mitsubishi handlare och fråga om dom vet vad det är dom säljer.
/W
8 januari, 2004 kl. 21:33 #51403larsat
Deltagarekvarnis, trist att du inte kan kolla, kanske nån annan kan ta sig tid? är nästan helt säker på att det är en 13g har kollat mått osv.
är det du som bor i jönköping & kör orange porche 911?
det var dyrt med 4000 jag gav 1500 för denna & eg skulle ja bara ge 1000 men blev strul me fraktbolaget, killen ja köpte av gick under jorden osv.. menmen fick den ju billigt iaf, kan tänka mig köpa från utlandet, vad kostar frakt? man kan ju få en splitter ny 16t med avgashus 7 för 3000 vilket säkert är mer eftertraktat om man har enkelturbo, ger ju rätt stor skillnad mot en 13g så varför så högt beg pris? sitter ju 13c i volvo 740/940 men då är det ju inbyggd dump säkert & inte samma fläns.. det är för oseriöst! då säljer ja hellre detta & köper 2 nya..wallisen
ja är 21 år och kan tala och skriva svenska ganska bra serru, testa & leka me tanken att sätta 2 turboagg på samma motor, va händer då tror du? ärligt talat tror ja inte mitsubishi här i stan kan tala om för mig va det är för turbo ja har om ja åker dit me den, tror du d? då måste ni ha kunnigt folk där du bor..8 januari, 2004 kl. 21:48 #51391Wallinen
DeltagareOk.
Kan dom inte svara direkt så bör dom kunna ta reda på det om du visar dom aggregatet eller ger dom hela sifferkoden.
Kolla den här sidan och gå ner till Subaru.
http://www.melett.com/pdfs/MHI/Applications.pdf
Part number: 49377-04100Edit för att jag glömde lägga in adressen.
/W
8 januari, 2004 kl. 23:06 #51404larsat
Deltagarejää ser ju ut att stämma så när som på 3 sista siffrorna
är alltså en TD04L-13G }(
vill gärna ha en likadan till!
vid vilket varvtal uppnås 0,8 bar med orginalmotorn?9 januari, 2004 kl. 06:18 #51384SecretAgentMan
DeltagareOzO här har en sådan turbo liggandes vet jag, kolla med honom (ozo@impreza.nu).
Straxt runt 2700 rpm har man det trycket, lite beroende på övriga moddar.
/J
9 januari, 2004 kl. 09:28 #51387skytiskapilen
DeltagareJodå, 21 år är en aktningsvärd ålder…. Kanske är det min pensionärsmässiga ålder på 32 år som gör mig lite gnällig men att som sprillans ny forummedlem ställa krav på att övriga medlemmar ska lägga ner tid på dina dåligt formulerade frågor är en märklig inställning. Sen kan man ju vara ordblind men eftersom du skriver att du faktiskt kan skriva och stava rätt så antar jag att du inte har det problemet. Byt tangentbord, du verkar tappa en del bokstäver.
/Andreas
http://www.computerpannen.com/cwm/contrib/sarge/Tire_anim.gif
– Original Gangster – -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.