SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor mitsubishi turbo?

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
  • Författare
    Wallinen
    Deltagare

Skytiskapilen

😀 😀 😀 😀 😀

larsat
      Deltagare

Skytiskapilen huvvesaken e la att du fattar va ja skriver? men d gör du tydligen inte eftersom frågan va för svår att förstå.. den var enkel enligt mig, vad är det för turbo på bilden & vad är det för storlek på avgashuset?
        nu vet jag att det är en td04l-13g med avgashus #6 = 6cm^2 så nu behöver vi inte tvista om det mer, va spelar det för roll om man e ny på forumet eller inte? ja förökte få svar på frågan genom diverse andra olika sätt men gav till slut upp & reggade mig här, nu ska ja inte störa dom stora pojkarna mer utan dra till garaget & bygga vidare..

secret agent man ska kolla med honom genast tack för tipset

larsat
        Deltagare

har skickat pm och mail till ozo nu men inte fått svar ;(

Yonaz
          Deltagare

Har en turbo från en impreza wrx -01 över.. 2500mil
            Ge mig ett bud

larsat
            Deltagare

det är väll mer effekt i wrx än i gt? man kunde ju tänka sig att det är td05 agg i wrx’en & td04 i gt’n.. men så är det alltså inte? det är innan 97 det är td05? det är alltså en td04 snurra du har? 2500mil är ju inte så mycke men ja vet inte om ja vill ge mycke mer än 1500-2000 spänn för en begagnad td04 eftersom det är vad buden brukar börja på & kan fixa en ny för 3000-3500 men du kan ju alltid säga ett pris du ska ha så får ja fundera vidare.. vi kanske kan enas, har du digitalkamera tar ja gärna emot bilder! 🙁

Yonaz
              Deltagare

Bilder skall gå att fixa, återkommer.

/J

Yonaz
                Deltagare
                  larsat
                  Deltagare

tackartackar, vad är det för turbo till vänster på bilden? är det en td04l-13g det oxå? isåfall vad är skillnaderna mellan dom? årsmodellskillnader? mvh

Yonaz
                    Deltagare

FEL FEL FEL!!!

Turbo till vänster skulle det vara!

Den till höger är den jag köpte av kvarnins, en hybrid från Turbodynamics, MD304 tror jag de kallar den..

larsat
                      Deltagare

vad är det för fäste i ringen?
                        http://www.neger.se/volvo/bildz/13g_2.jpg

Yonaz
                        Deltagare

kan det vara fäste för kylvattnets inlopp? (får slå en titt nästa gång jag är i garaget)…
                          Kvarnis, SAM mfl, bekräfta?

larsat
                          Deltagare

det ser ut som något sådant sitter en liten slangstump kvar, varför är det inget fäste på din turbo, är den luftkyld?
                            annars är det väll bara olika årsmodeller..

SecretAgentMan
                            Deltagare

Det är bara en liten fästögla för att staga upp röret för oljetrycket in i turbon.

”Slangstumpen” är bara en gummibussning som skyddar kopparröret från skador.

/J

Visar 13 inlägg - 16 till 28 (av 28 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.