› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Mitt baslåde bygge
- Detta ämne har 9 svar, 1,490 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 5 månader sedan av
__Micke__.
-
FörfattareInlägg
-
27 september, 2003 kl. 10:33 #7160
__Micke__
DeltagareTanken var från början att man-ska-inte-ha-massa-skräp-bak-i-en-impreza. Men det är ju onekligen ganska skönt med ett bra ljud i bilen. så resultatet har ni här!!! 🙂 🙂
Bottendelen av lådan är gjuten i glasfiber efter reservhjulsbaljans form och toppen består av en 19mm mdf skiva. Elementet är en 12″ mds och stegen är också mds 4 kanals och 2 kanals steg. Och #%¤/#”(¤#&¤% va tid det tog innan det var helt färdigt. men det vart ju ganska bra så det får väl vara värt mödan. låter ganska bra faktiskt!! och lådan går att plocka bort utan ett endaste litet skruvhål eller märke i karossen 🙂
reservhjulet finns numera på burk 😉http://upl.mine.nu/uplfolders/upload8/Pict0034.JPG
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload8/Pict0036.JPG
http://upl.mine.nu/uplfolders/upload8/Pict0039.JPGEDIT: kass digitalkamera 🙁
27 september, 2003 kl. 11:08 #84102Allan
DeltagareRiktigt jävla snyggt faktiskt!!:o 😮
Klass och stil på det bygget! :7
*avis*
har du någon spec eller beskrivning på hur du gjorde jobbet?
27 september, 2003 kl. 11:33 #84105__Micke__
DeltagareJag började med att täcka hela reservhjulsbaljan med maskeringtape och sen smetade jag på galsfiberspackel över hela ytan = DYRT. Där var jag riktigt nervös att jag inte skulle få bort ”kakan” när det hade härdat. men det var bara att lirka lite med en kniv så lossnade den ganska smärtfritt. sen tog jag bottendelen och la på en mdf skiva och ritade av. stoppa tillbaka bottendelen och skivan så att den skulle han rätt form när jag sammanfogade dom med glasfiberspackel i skarven mellan skivan och bottendelen. och sen så tog jag ut hål för basen , försänkte delen där slutstegen sitter, klädde med tyg . det tog en JÄVLA massa tid iaf 😉 😉
27 september, 2003 kl. 14:47 #84107__Micke__
Deltagarebara o lätta på alla kablar från slutstegen och lyfta… ca 1min
27 september, 2003 kl. 16:29 #84103Allan
DeltagareLigger slutstegen också på skivan? De ser försänkta ut? Hur gjorde du det?
Ligger det en skiva vertikalt mellan slutstegen och basen, eller forsätter baslådan under stegen?
/Allan
27 september, 2003 kl. 17:59 #84108__Micke__
DeltagareBaslåde utrymmet forsätter in under slutstegen. ”Locket” består totalt av tre ihopp skruvade delar.
28 september, 2003 kl. 21:13 #84104Subbarist
Deltagare>Baslåde utrymmet forsätter in under slutstegen. ”Locket”
>består totalt av tre ihopp skruvade delar.Hmmm… du kanske har lust och hjälpa mig att bygga nåt liknande 😉
29 september, 2003 kl. 05:02 #84109Motin
DeltagareRiktigt vackert !
10 juni, 2004 kl. 18:40 #84101ExOrdis
DeltagareSeriöst arbete, riktigt stiligt.
Hur ”smidigt” är det att montera i och ur, ca tid?10 juni, 2004 kl. 18:40 #84106__Micke__
Deltagaredet kanske lät enkelt……. men det va det inte !!!!!!!! 😛 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.