SSC Allmänt snack Allmänt småprat Mitt livs bil-dag!

• Detta ämne har 20 svar, 2,314 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Snowman.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
  • Författare
    Snowman
    Deltagare

Tja!
      Tänkte bara delge er lite av gårdagen!
      Det började med att vi åkte till JRM i Södertälje och fick bilen iordning. Satte dit HKS 3″ downpipe och mappade den, så nu går den som ett skott. Laddar på fint från runt 3000 varv o drar långt upp i registret. Smattrigt och skönt ljud blev det oxå 🙂

MEN! Det bästa av allt var att när jag på kvällen skulle iväg till en fest, så gled det upp en Lamborghini Gallardo framför mig.

Vi höll ett bra tempo genom stan, Lambon strax framför mig. O när det bar iväg ut ur stan, och man fick höra ljudet av en ilsken V10:a under en viadukt!! LJ****LAR vad fräänt! Det glömmer jag aldrig! Sen blev det rött lite längre fram och vi drog på rätt bra därifrån, jag tyckte mig hänga med ganska bra upp till 100, kul!
      Och ljudet igen… Orgasm!!

Sedan kom det en rondell, och Lambon formligen flög igenom den, medan jag hade fullt upp i ungefär hälften av hans hastighet genom rondellen! 😉

Därefter tog vi av åt olika håll. Tog nog en halvtimme innan jag var mig själv igen! Inte varje dag man får tillfälle att beskåda en sådan best in action 🙂

Nu har man något att drömma om, om nätterna 🙂

MVH
      Markus

MariaimprezaGT
      Deltagare

ahh känner igen det dära. Jag hänger mycket på CK styling (MR Cap) i skene, det ligger brevid von braun sportscars, så jag brukar se det mesta. För någon månad sen hade de visning av weissmann, råkade på en sån i kinna centrum… han hade nercabbat så han hörde min bil.. körde lite igenom där, han varvade upp sin bmw v8 till ett härligt muller å jag gjorde likadant. Två helt skillda sportbilar i följd med ett öronbedövande skönt ljud! vilken syn det måste ha varit 🙂 sen skulle han tyvärrin till kinna hotell så det blev inte nått race, men kul var det.

En vecka senare så var jag på CK Styling igen, detta var efter Elmia, jag gick in i ferrarihallen för att prata med Claes, där mitt i smeten ser jag den enzon som var på elmia. Jag frågade lite snällt om jag fick sitta i den å så.. Å det fick jag.. HELVETES GRYM BIL, kolfiber överallt, trång som FAN, snygg, sexig all over, men det som var roligast var hastighetsmätaren, gick till 400 ^^ a la 50, 100, 150, 200 osv.. svårt å hålla 70 i den 😉 Ett minne jag har bildbevis på.. Mycket trevlig bil^^

MittX
        Deltagare

fan maria ut och kör istället för att sitta och drömma!! bara att trimma på mera för bövelen!!!

/mvh Johan… din gamla klass mate!

FEED ME
          Deltagare

MEN! Det bästa av allt var att när jag på kvällen skulle iväg till en fest, så gled det upp en Lamborghini Gallardo framför mig.

Nu har man något att drömma om, om nätterna :)MVHMarkus

Alltid lika kul när man kan glädja någon, genom att köra ifrån dem… 😛

Måste säga att det var ganska så gött ljud i din Subba också. Men ljudmässigt så erkänner jag gärna att jag inte hittills hört något som går upp emot Gallardon med nya avgassystemet…

Om du vill titta mer på bilen, så har jag gjort en liten hemsida åt den:
            http://lamborghini.gallardo.se/

MariaimprezaGT
            Deltagare

fan maria ut och kör istället för att sitta och drömma!! bara att trimma på mera för bövelen!!!/mvh Johan… din gamla klass mate!

HAHA På G ^^
              Dont worry! Ska vi göra sällskap till nån zatzy eller subaruträff nån gång? onsdagar kl 20 på götaplatsen! Snygga bilder på din fina bil^^

http://www.zatzy.com/vbgarage.php?do=view&id=38599

Mvh Maria

Snowman
              Deltagare

MEN! Det bästa av allt var att när jag på kvällen skulle iväg till en fest, så gled det upp en Lamborghini Gallardo framför mig.Nu har man något att drömma om, om nätterna :)MVHMarkus

Alltid lika kul när man kan glädja någon, genom att köra ifrån dem… 😛 Måste säga att det var ganska så gött ljud i din Subba också. Men ljudmässigt så erkänner jag gärna att jag inte hittills hört något som går upp emot Gallardon med nya avgassystemet…Om du vill titta mer på bilen, så har jag gjort en liten hemsida åt den: http://lamborghini.gallardo.se/

Haha! Kul att du tittar in här 🙂
                Ja, det må jag säga! Många bilar har man ju sett o hört, men din lät nåt grönjävligt fint! Under viadukten innan rödljuset! Du träffade ju varvstoppet precis lagom så det ekade i betongen! O gick bra gjorde den oxå! Har nog aldrig sett nån åka så fort genom en rondell 😀
                Fast jag hamnade ju inte sååå långt efter, va? Inte dom första 50 metrarna iallafall 😉

Näpp, det dröjer nog innan man hamnar i nån sån ”fight” igen!

MVH
                Markus

MariaimprezaGT
                Deltagare

eehh pratar du med mig? jag vetefan vad du pratar om då? viadukt? rondell? inte på samma ställe väl? hmm.. jag är mycket fundersam.. men resten verkade stämma HAHA
                  😉

Snowman
                  Deltagare

eehh pratar du med mig? jag vetefan vad du pratar om då? viadukt? rondell? inte på samma ställe väl? hmm.. jag är mycket fundersam.. men resten verkade stämma HAHA;)

Hehe, nä, vi har nog aldrig tampats på vägarna vad jag vet 🙂

FEED ME
                    Deltagare

Haha! Kul att du tittar in här 🙂
                      Ja, det må jag säga! Många bilar har man ju sett o hört, men din lät nåt grönjävligt fint! Under viadukten innan rödljuset! Du träffade ju varvstoppet precis lagom så det ekade i betongen! O gick bra gjorde den oxå! Har nog aldrig sett nån åka så fort genom en rondell 😀 Fast jag hamnade ju inte sååå långt efter, va? Inte dom första 50 metrarna iallafall ;)Näpp, det dröjer nog innan man hamnar i nån sån ”fight” igen!MVHMarkus

Jag har ju haft en Impreza STI också, därav mitt konto på detta forumet. Inte för att jag är inne här så ofta nu för tiden, men en Impreza-ägande kompis brukar tipsa mig när någon av mina bilar blir omnämnd… Jag hade för övrigt tillfälle att rejsa mot min gamla Impreza när jag var i Helsingborg i fredags. Det var kul att se att den mådde bra…

Jo, jag kan bara hålla med om ljudet i Gallardon. Det är nog nästan det bästa med hela bilen. Är man dessutom mellan husväggarna i sta’n eller i en tunnel så blir det en helt enorm ljudkuliss när man matar på lite…

Balansen och vägegenskaperna är också extremt fina, så att köra genom rondeller är inget problem… Liksom andra racing- och konbanor…

Om du hängde med de första 50 metrarna? Du menar innan jag tryckte på gasen? Svårt att säga, eftersom bakåtsikten är lite dålig i Lambon… 😉
                      Men Lambolina tyckte i alla fall att din Impreza smakade gott som kvällsmat! :9

Det kanske blir fler fighter framöver. Brukar ta en tripp ner till Bosses Glassbar ibland… Sveriges godaste glass finns ju i Linköping! En väldigt trevlig stad över huvudet taget, för övrigt…

FEED ME
                      Deltagare

Ska vi göra sällskap till nån zatzy eller subaruträff nån gång? onsdagar kl 20 på götaplatsen!
                        Mvh Maria

Götaplatsen = Göteborg, antar jag? Är det några roliga aktiviteter på västkusten? Kan ju vara bra att veta när man har vägarna förbi…

BTW: Såg att du kommer från Skene. Har en vän som bor granne med dig (Kinna) som har en BMW 130i, som han är så våldsamt stolt över. Om du ser honom på vägarna, så kan du väl göra mig en tjänst och köra ifrån honom… Så kan du ju meddela mig när uppdraget är slutfört, så att jag kan tracka honom för att han blivit frånåkt av en tjej med en riskokare… 😉 😀

MariaimprezaGT
                        Deltagare

Ska vi göra sällskap till nån zatzy eller subaruträff nån gång? onsdagar kl 20 på götaplatsen!Mvh Maria

Götaplatsen = Göteborg, antar jag? Är det några roliga aktiviteter på västkusten? Kan ju vara bra att veta när man har vägarna förbi…BTW: Såg att du kommer från Skene. Har en vän som bor granne med dig (Kinna) som har en BMW 130i, som han är så våldsamt stolt över. Om du ser honom på vägarna, så kan du väl göra mig en tjänst och köra ifrån honom… Så kan du ju meddela mig när uppdraget är slutfört, så att jag kan tracka honom för att han blivit frånåkt av en tjej med en riskokare… 😉 😀

Jag kör gärna om honom.. ge mig regnr så ska jag hålla ögonen öppna ^^

Snowman
                          Deltagare

Men Lambolina tyckte i alla fall att din Impreza smakade gott som kvällsmat! :9 Det kanske blir fler fighter framöver. Brukar ta en tripp ner till Bosses Glassbar ibland… Sveriges godaste glass finns ju i Linköping! En väldigt trevlig stad över huvudet taget, för övrigt…

Det låter härligt! Jag bor 500 meter från Bosses, så du får la dutta till på gasen så jag hör dig, och kanske komma ner o snackar lite 🙂

MVH
                            Markus

FEED ME
                            Deltagare

Jag kör gärna om honom.. ge mig regnr så ska jag hålla ögonen öppna ^^

Vet inte vad han har för regnr. Men det är i alla fall en svart (möjligen mörkgrå) BMW 130i framförd av en medelålders herre… Kan inte finnas så många sådana där ute i skogen… 🙂

FEED ME
                              Deltagare

Det låter härligt! Jag bor 500 meter från Bosses, så du får la dutta till på gasen så jag hör dig, och kanske komma ner o snackar lite :)MVHMarkus

Då så. Jag brukar ofta parkera utanför Bosses och gasduttning är jag ganska bra på, så det är nog inte omöjligt att vi syns någon mer gång under sommaren…

Yonaz
                                Deltagare

Så Bosses är känt även i andra delar av landet – kul!

Trallar jag förbi Bosses och FEEDME står parkerad utanför bjuder jag på glass – mot en åktur givetvis 🙂

/J

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 21 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.