- Detta ämne har 14 svar, 1,719 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 2 månader sedan av abacus.
-
FörfattareInlägg
-
13 juli, 2009 kl. 08:19 #16228abacusDeltagare
Tjena.
Fick dessa saker igår eftermiddag….
Huvudenheten
http://www.pioneer.se/se/products/archive/AVH-P5700DVD/index.htmlVechial Dynamic Procsessor
http://www.pioneer.se/se/products/archive/AVG-VDP1/index.htmlFick det mot byte av 4 dagars snickrande, och bortbärande av drygt 2 ton med med betongrester, (fick mat och öl ((lätt öl) under arvetets gång oxå.
Manualen är grotesk 126 sidor !!!
Och kablarna som ska kopplas in är ju inte ett få antal direkt.En del saker som ska kopplas in på Ecu oxå, kanske någon i Göteborgs området som kan hjälp mig vid tillfälle… ?
Några klipp jag hittade på Duslangen
http://www.youtube.com/watch?v=aYlWe36WsMs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wlulPnIABmI&feature=relatedEdit:
Har nu kollzt igenom alla sladdaar som ska kopplas in, dock så är det 1 som jag är osäker vars man ska ta signalen ifrån (Speed Signal)
Måste jag in å rota vid ECU´n typ klämma på en strömtjuv eller ?Någon ide eller någon som vet ?
Bilen Är en GT -97
13 juli, 2009 kl. 18:58 #164168Nikke McRaeDeltagareJa, ska du ha speed-signalen blir det nog till att koppla in dig vid ECU’n. Man bör vara lite nogrann vid ECU’n, så helst bör du nog koppla ur kontakten och löda din kabel tillsammans med rätt tråd.
Här är en bra guide för att hitta rätt tråd vid ECU’n. Den är till nån shiftlight och innehåller många olika ECU-kontakter och till olika bilmärken. Bara att titta under Subaru, rätt årsmodell och se om det är samma kontakter.
http://www.imprezive.com/ftp/impreza_kontakter_ECU_varvsignal_och_speedsignal.pdf
14 juli, 2009 kl. 11:33 #164180JoakimNDeltagareHalloj!
När vi installerade en Pioneer Avic D3 i min STi -05 så var Speed Pulse/Signal kabeln fördragen! Även kabeln som talar om för stereon att man lägger i backen var fördragen!
//Jocke
Edit.
Här är ett grymt forum med massa tips!
Jag hittade en komplett installationsguide inkl bilder för min stereo till en exakt likadan bil som min.
Fanns även ett enkelt tips (Bypass) hur man kopplade för att kunna ändra adresser och kolla film medans man kör! Annars är man tvungen att stanna för att kunna ändra/kolla.
Du kan säkert hitta bra saker här16 juli, 2009 kl. 10:00 #164169abacusDeltagareSka kolla min bil men jag tror inte att det finns en fördragen kabel för det.
Min Subba har något år på nacken -97 men det är värt en koll dock.
Ok löding är det bästa men om man använder en ström tjuv (typ clip on)
Det borde inte ha någon större betydelse eller (om den sitter fast)Är inte så förtjust att klippa i kablarna till ECU…
Edit.
Ok att koppla förbi handbromsen är lätt men att kolla film när man kör är inte kanske det bästa 😛 , ok frugan kan kolla men film, men det är värre än att fippla med gpsen under körning….
30 juli, 2009 kl. 10:56 #164170abacusDeltagareHej.
Har nu varit inne och kollat bland alla kablarna som finns…
Min bil har INTE
Någon Iso kontakt, gamla ägaren har klippt och skarvat kablarna till streon med det sedvanliga tvinna kablarna och eltejp.
Provmonterade huvudenheten, och den går in på mm inte mycket mera.
Jag Funderar om jag ska skarva om eller sätta dit en riktig iso kontakt när jag ändå håller på.Kollade på min ECU (den som sitter nere vid höger på passarger sidan hittade absolut inga som helst siffror eller tecken på den, verkar mera vara svartmålad, finns det något ID typ tryck på kretskortet eller så som kan få fram ID/modelnummer, innan jag börjar bryta upp den…..
Tacksam för hjälp…
30 juli, 2009 kl. 19:39 #164167tendencyDeltagareDet var en trevlig lön, heh.
Ang kablarna, smäll dit en riktig iso-kontakt. Det blir inte så mkt merjobb, och det är skönt att få det ordentligt gjort.
Imprezan i garaget31 juli, 2009 kl. 13:10 #164171abacusDeltagareHar nu köpt en del ISO kontakter , återkommer med bilder på det hela.
Var tvungen att även införskaffa en lödkolv som går på tändargas för det hela.
Dock så är arbetsutrymmet, lite halvjobbigt…
Tror inte ens frun är så flexibel som när det gäller för en karl att krypa ner bland pedalerna å rota bland kablarna…..
men vi vill mer ibland…. ? . ?
10 augusti, 2009 kl. 12:33 #164172abacusDeltagareHar nu köpt en del ISO kontakter , återkommer med bilder på det hela.Var tvungen att även införskaffa en lödkolv som går på tändargas för det hela.Dock så är arbetsutrymmet, lite halvjobbigt…Tror inte ens frun är så flexibel som när det gäller för en karl att krypa ner bland pedalerna å rota bland kablarna…..men vi vill mer ibland…. ? . ?
Har nu tagit ut min gamla stereo, lött på den nya ISO kontakten, resten av montaget måste vänta pga av resa till Gotland.
Ska försöka få upp bilder som jag lovade, har en del på bytet av el-tejps kopplingarna mot fina lödningar med krymp slang på.
Återkommer efter Gotlands resan.
21 augusti, 2009 kl. 03:18 #164173abacusDeltagareÅter ifrån Gotlands resan, fick in huvud enheten + VDC med kablar, vågade dock inte rota för mycket bland sladdarna till ECUn , allt funkar nu klockrent förutom att den kan ange hastigheten på 70 väg till 244 km/h
Har troligen med GPS modulen att göra, ska åka in till Fronbilar och kolla vad dom vill ha för att sätta en ström tjuv på speed signal kabeln ifrån ECU´n.
Åter kommer med bilder på det hela (som jag har lovat tidigare)
21 augusti, 2009 kl. 10:54 #164174abacusDeltagarenågon bild på det hela
http://hem.bredband.net/dtype/Bilen%20001_resize.jpg
——-
http://hem.bredband.net/dtype/Bilen%20002_resize.jpg
——-
http://hem.bredband.net/dtype/Bilen%20003_resize.jpg
——-
http://hem.bredband.net/dtype/Bilen%20006_resize.jpg
http://hem.bredband.net/dtype/Stero1.jpg
Passade även på att ta en sväng förbi detta stället, har turen att mina
morföräldrar bor 11 km därifrån….23 augusti, 2009 kl. 08:53 #164175abacusDeltagareDet var inga problem att fixa en bypass, var bara att jorda en kabel så var det klart, helt klart är det “intressant” att kolla film och köra bil.
23 augusti, 2009 kl. 10:24 #164176abacusDeltagareEtt klipp jag la upp på Youtube
http://www.youtube.com/watch?v=bLOEI12D9go
Rätt roligt när man får fram RPM,HP,VRIDMOMENT,G-KRAFTER,VINKLAR PÅ BILEN (HÖGER VÄNSTER) å spela in det och kolla på det efter körningen.
Nu letar jag bara efter en Pioneer AVIC 800 DVD så jag får in Navi i den oxå.
Nuvarande enheten med VDP har GPS men longitud och latitud säger inte mig så mycket jallafall¨….
http://www.mynewcheap.co.uk/products/details/pioneer-avic-800dvd/2091/
Någon som har sett denna till salu i SE ?
Ska åka in till en Pioneer handlare i morrgon och kolla up det , men en beg. hade varit fint.
24 augusti, 2009 kl. 07:35 #164179MagicMikeDeltagareWow !
Hahaha. Vilken jävla stereo !
Kollade in din youtube-film. Det där var ju “amazing” !Trodde inte att en stereo kunde göra alla dem där grejjorna. Kolla på film, visa varvtal, G-krafter.
#### pommes.Skithäftigt !
Älskar hur skärmen åker ut !//Micke.
24 augusti, 2009 kl. 13:18 #164177abacusDeltagareWow !Hahaha. Vilken jävla stereo ! Kollade in din youtube-film. Det där var ju “amazing” ! Trodde inte att en stereo kunde göra alla dem där grejjorna. Kolla på film, visa varvtal, G-krafter. #### pommes.Skithäftigt !Älskar hur skärmen åker ut !//Micke.
Ska bara få in speed signal kabeln nu oxå sedan kommer GPS med kartor till oxå…..
Letar en Digital adapter för tv oxå, men Navi + usb ingång ligger högst på listan just nu till den
9 september, 2009 kl. 12:41 #164178abacusDeltagareHar nu fått tag i back kameran till enheten, ska bara se till att få in den. verkar ganska lovande.
http://www.pioneer.se/se/products/25/38/301/ND-BC20PA/index.html
Dock är jag inte överlycklig att behöva såga i plasten för att få den
på plats, så det blir några testmonteringar med tjep först
….. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.