SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Mitt svar på dubbdäcksförbuden…

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    GrizzlyBear
    Deltagare

Intresserad på riktigt?
      Kan PM:a en killes nummer så kan du ringa han direkt.

Jag kan vara intresserad på riktigt om det finns i motsvarande Outback-storlek (original är 215/55 R17) samt det inte kostar dubbelt mot vanliga gatdäck.

Eiiiiik
      Deltagare

Jag sitter och funderar på att köpa ett par vinterdäck med dubbhål. Sen köra limm och skjuta i C-däcks dubb.. fortfarande 2mm dubbutstick, men en bit av hela skallen bör ju också sticka ut.

Tror ni att detta skulle kunna bli bra? Eller har jag poppnitat hela hjulhuset efter några varv och råkat skjuta ihjäl folk i min omgivning? :p

Garagekungen
        Deltagare

För många år sedan (hade en Super Station, Subaru´s stationsvagn) köpte jag dubbade Hakka och borrade sedan all klackar som var ”lediga” där jag limmade och sköt i ”lastbilsdubb” (vilket borde motsvara C-däckdubb idag).

140st blev det i varje däck, minns jag…

De stack ut kanske 2mm längre än de vanliga dubben och då man körde långsamt på asfalt kändes det som om bilen ”trippade” fram… 😀

Gav ett jämnt och bra grepp som var förutsägbart på is. Gick att köra med ”till vardags” om man struntar i det markanta rasslet från dubben och greppet på asfalt var fortfarande helt OK enligt mina dåvarande preferenser.

Jag är extremt noga med att köra in dubbdäck i ca 100 mil – och mina dubb satt kvar hela vintern.
          Nu var väl boxer´n i den bilen på ca 120hp så ”slitaget” vid fullgas kanske inte riktigt går att jämföra… 😮

Du får själv avgöra om denna erfarenhet är relevant för dig… 😉

Eiiiiik
          Deltagare

För många år sedan (hade en Super Station, Subaru´s stationsvagn) köpte jag dubbade Hakka och borrade sedan all klackar som var ”lediga” där jag limmade och sköt i ”lastbilsdubb” (vilket borde motsvara C-däckdubb idag).

140st blev det i varje däck, minns jag…

De stack ut kanske 2mm längre än de vanliga dubben och då man körde långsamt på asfalt kändes det som om bilen ”trippade” fram… 😀

Gav ett jämnt och bra grepp som var förutsägbart på is. Gick att köra med ”till vardags” om man struntar i det markanta rasslet från dubben och greppet på asfalt var fortfarande helt OK enligt mina dåvarande preferenser.

Jag är extremt noga med att köra in dubbdäck i ca 100 mil – och mina dubb satt kvar hela vintern.
            Nu var väl boxer´n i den bilen på ca 120hp så ”slitaget” vid fullgas kanske inte riktigt går att jämföra… 😮

Du får själv avgöra om denna erfarenhet är relevant för dig… 😉

Relevant tyckte jag absolut att det va! 😀

Är ju nästan såhär jag ska göra.. Dock blir ju skillnaden att jag inte kommer ha blandat vanliga dubb och C-däck´s dubb.. Utan kommer ”bara” köra med de hål som sitter i däcket och köra i de större dubben..

Jag misstänker ju att bilen kommer vara ganska hal på asfalt. Men detta kommer ju bara vara däck som man får krypköra ut till sjön med… Resten av tiden får jag köra på mina Hakka 5 dubb 🙂

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.