SSC Allmänt snack Allmänt småprat Mobilabonnemang

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Tänkte höra om nån här har ”Glocalnet Mobil FRITT” och vill dela med sig om dom är bra? Har dom bra täckning, är dom bra att ha o göra med om det skulle vara nåt knas?

Tyckte det lät billigt med det abonnemanget så jag blev lite sugen på att byta operatör + telefon 🙂

alrik
      Deltagare

Jag har Telia Fast pris vilket fungerar ypperligt. 50h samtalstid, 3000sms och 3000mms i månaden.

Köpte precis ny telefon som stöder 3G. När man tappar GSM täckningen så tar 3G täckningen över. Telia ”lånar” Tele2´s 3G nät eftersom dom inte har något eget. Då har man kanon täckning i princip överallt.

Man får vad man betalar för passar ypperligt in här. Fast de beror ju på vart du rör dig i för områden också.

/Mikael

TKarlsson
        Deltagare

Off topic;
          Vill inte vara petig, men som anställd på Telia så måste jag påpeka att Telia har 3g nät i 14 länder, även Sverige, som byggs ut dagligen. Ja, detta gäller så klart även turbo- 3g.

Vad gällande Glocalnet så förstår ni säkert min åsikt innan jag ens har skrivit den 🙂

abacus
          Deltagare

som en annan besservisser så är det inte så att gsm tar över om man tappar 3G…. ? har du inte GSM täckning så lär knappast 3G finnas heller… bara en tanke

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.