Har suttit och spanat runt lite på wrx:er och hamnat på amerikanska sidor och det slår mig att Subaru erbjöd wrx´n från 2011 med bredare spårvidd och skärmbreddning från Sti´n ,både som sedan och hatch. Har inte sett nån sådan Svensksåld vad jag kan minnas. Tycker dom ser sjukt mycket bättre ut med breddning iallafall och säkert till bättre peng än Sti´n. Någon som vet nåt om detta?
” WRX säljs inte längre i Europa. Däremot säljs fortfarande STI.
Subaru Nordic, som även hanterar de tre baltiska länderna, hade möjlighet att sälja WRX (och även Legacy GT och Forester XT) där, men det var några år sedan.
Den WRX som visades i Los Angeles kommer inte att säljas i Europa, utan vi får vänta på nya STI, som kommer senare i vår “
så har det ju typ alltid varit att alla modeller inte har sålts på alla marknader, har ju varit ett flertal modeller som bara såldes i Japan och till viss del som direkt import i England.
en annan sak är ju att STI fick 2,5 liters motorn redan 04 i USA medans den kom först 06 här i Sverige.
ja precis så har det ju varit men om man säger vanliga WRX:en har ju sålts ändå här en längre tid och slutade säljas när den började se bra ut i mitt tycke igen. :/
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.