Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Blocken
    Deltagare

Dags att förnya moderatorna – några har inte längre tid, lust och ork. Vi söker därför nya.

Webmaster och vice ordis har mer kött på benen – vad söker vi?

Mvh AB

specialized
      Deltagare

Jag kan ev. ta på mig en sån uppgift. Är dock lite osäker vad det innebär som helhet. Mer info 🙂

AK_Impreza
        Deltagare

tell me gärna vad det innebär 🙂

Sasse
          Deltagare

Anmäler intresse.

Mats
            Deltagare

Intresserad!!
              Som tidigare talare så behöver jag dock lite mer info om vad som förväntas och hur det skall göras.

Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

Niklas
              Deltagare

Ett tips, man känns sig väldigt vingklippt som moderator då man bara har rättigheter i en eller några avdelningar. Hittar man en tråd i en avdelning som ligger fel kan man inte flytta den om man inte är moderator där den för tillfället ligger, även om man är moderator där den hör hemma.

Mitt förslag är att sätt ett antal användare som moderatorer i ALLA avdelningar, de hjälps åt att dela bördan och håller ordning och reda överallt istället för att man skall behöva skicka ett PM till en annan moderator och be denna att göra arbetet åt en.

Fortsätter gärna vara moderator men då i alla avdelningar, annars kan det lika bra vara då jag inte känner att jag gör någon direkt nytta.

Strat
                Deltagare

Bra förslag Niklas. Håller med.

/Claes

Blocken
                  Deltagare

Klockrena synpunkter! Utan att få veta något är det svårt att ändra…

Fler förslag mottages tacksamt!

/AB

…………………..
                    Thai-Perr

OzO
                    Deltagare

Ett tips, man känns sig väldigt vingklippt som moderator då man bara har rättigheter i en eller några avdelningar. Hittar man en tråd i en avdelning som ligger fel kan man inte flytta den om man inte är moderator där den för tillfället ligger, även om man är moderator där den hör hemma.Mitt förslag är att sätt ett antal användare som moderatorer i ALLA avdelningar, de hjälps åt att dela bördan och håller ordning och reda överallt istället för att man skall behöva skicka ett PM till en annan moderator och be denna att göra arbetet åt en.Fortsätter gärna vara moderator men då i alla avdelningar, annars kan det lika bra vara då jag inte känner att jag gör någon direkt nytta.

Man håller rent i den avdelning man är moderator i. De avdelningar man inte är moderator i skall man inte bry sig om, för de avdelningar sköts av andra. Det fungerar om alla sköter sitt.

Funkar inte så kan jag sätta om så alla moderatorer kan moderera alla avdelningar, vilket verkar lite knäppt tycker jag. Men tycker ni det verkar logiskt så fixar jag det.

/G ::::: | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::

Niklas
                      Deltagare

Ozo: Jag personligen tycker att jag flyttar många fler trådar än vad jag modererar/ändrar/censurerar i trådar. Den/de enda avdelningen/avdelningarna som inte detta stämmer i är möjligtvis köpes och säljes där det ibland blir lite väl mycket chatting som tas bort.

OzO
                        Deltagare

Finns det några trådar som inte hör hit i min avdelning?
                          Ja -> Flytta dem dit de hör hemma!

Eller jobbar moderatorer så här:

Finns det några trådar i andra avdelningar som hör till min avdelning?
                          Ja -> kan inte flytta för jag är inte ansvarig för avdelningen som en annan moderator är ansvarig i

Om alla rensar framför sin egen port så ser jag inte problemet. Men upplever ni problem så ändrar jag… vill bara förstå problemet först.

Mats
                          Deltagare

Så alltså. Hur gör man för att bli moderator??

Anmäler intresse här o väntar tills man blir kontaktad?
                            Gör något annat? Vad isf?

Med detta menar jag att jag är intresserad av att bli moderator. Om det finns regler uppsatta för hur och när man skall moderera så hade de vart kanon om man kunde få läsa igenom dem. Om man måste kolla med andra moderatorer om t.ex en tråd skall tas bort helt eller om man får moderera helt på eget bevåg?

Mats GBG
                            Regionsansvarig Göteborg

Janne248
                            Deltagare

Om alla rensar framför sin egen port så ser jag inte problemet. Men upplever ni problem så ändrar jag… vill bara förstå problemet först./G

Jag tycker inte idag att alla sköter sitt eget, många gånger man ser saker ligger länge som man inte kan göra något åt! Det är drygt och då känner man att man vill vara moderator i flera/alla avdelningar.

OzO
                              Deltagare

Jag tycker inte idag att alla sköter sitt eget, många gånger man ser saker ligger länge som man inte kan göra något åt! Det är drygt och då känner man att man vill vara moderator i flera/alla avdelningar.

Då är det fel personer på fel plats, och inte fel på forumet som så oftast påpekas.

Ok, då sätter vi ett fåtal men grymma moderatorer på alla avdelningar så får ni sköta jobbet sinsemellan.

Skall försöka få till detta i helgen. Och ni som har anmält er kommer få mail.

STIred
                                Deltagare

Kan nog tänka mig moderera lite också. Beror lite på¨hur mycket tid det tar i anspråk. Iofs om det är fler som delar på några avdelningar då borde jag säkert hinna med…

/r

[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
                                  I can live with the despair, it’s the hope that kills me
                                  ————————————————————————————————————————————-
                                  I always wanted to be somebody, but now I realize I should have been more specific
                                  ————————————————————————————————————————————-

rödSTI

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.