SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Moment kamdrev – 35nm kan detta stämma?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Kan det stämma att dom ”bara” ska dras åt 35nm? Dom drivande kamdreven alltså + vev

RK
      Deltagare

Kan det stämma att dom ”bara” ska dras åt 35nm? Dom drivande kamdreven alltså + vev

Nej, 98nM skall dreven dras med och remhjulet på veven med 127nM, men detta gäller fram till 2002års modell, vet inte om det har ändrats på de nyare.

RK
        Deltagare

Här är en bild på allt, spara ner den och förstora om du inte ser siffrorna.

Bodyshot
          Deltagare

Tusen tack för svar RK!

sladden
            Deltagare

30nm å 45 grader

Bodyshot
              Deltagare

Sladden – Drog du dina så när du bytte packboxar så lär dom inte sitta länge haha

Kvarnis
                Deltagare
                  RK
                  Deltagare

Som sagt vad jag skrev gäller för GT och 01-02 bugeye, kan ha ändrats på nyare modeller.

sladden
                    Deltagare

Sladden – Drog du dina så när du bytte packboxar så lär dom inte sitta länge haha

Å fan.. Så kul att du kan allt då.

Bodyshot
                      Deltagare

Det har jag aldrig sagt, men jag menar, 25nm är ju ingenting? Då måste ju prylarna nästan sitta löst. Såg din bil igår, riktigt ball! Men vad har du backat in i?

Sternborn
                        Deltagare

Det har jag aldrig sagt, men jag menar, 25nm är ju ingenting? Då måste ju prylarna nästan sitta löst. Såg din bil igår, riktigt ball! Men vad har du backat in i?

30nm + 45 grader är inte så löst ändå när du drar dom där 45 graderna så ökar ju åtdragningsmomentet ganska kraftigt 🙂

Bodyshot
                          Deltagare

Nä det är sant, trodde Sladdis skämtade när han skrev 25nm..

sladden
                            Deltagare

Nä det är sant, trodde Sladdis skämtade när han skrev 25nm..

30nm å 45 grader skrev jag.
                              tackar, nä har inte backat in i något alls. Har lånat den luckan, min vinge e på lack. 🙂

Sternborn
                              Deltagare

lite ot men jag såg oxå din bil igår sladden när du körde om mig strax innan ica maxi rondellen, såg dig först på bredden i backspegeln sen körde du om 😛
                                riktigt fin bilen din!

sladden
                                Deltagare

lite ot men jag såg oxå din bil igår sladden när du körde om mig strax innan ica maxi rondellen, såg dig först på bredden i backspegeln sen körde du om 😛
                                  riktigt fin bilen din!

A ha, va det dig ja såg. hej. 🙂
                                  Tack mkt 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.