SSC Allmänt snack Allmänt småprat Mondeo st220?

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

Har kikat runt lite efter en familjebil o har då hittat denna ford som verkar vara mycket bil för pengarna, men sen har man ju hört att ford ska man inte köpa för det är bara skit (från folk i garaget). Men min uppfattning om dagens nya bilar är att dom flesta är bra. Så har ni hört nåt om dagens fordar, dvs från -02 o framåt bra eller dåligt?

C.Barrow
      Deltagare

Har kikat runt lite efter en familjebil o har då hittat denna ford som verkar vara mycket bil för pengarna, men sen har man ju hört att ford ska man inte köpa för det är bara skit (från folk i garaget). Men min uppfattning om dagens nya bilar är att dom flesta är bra. Så har ni hört nåt om dagens fordar, dvs från -02 o framåt bra eller dåligt?

Min farbror har en vanlig mondeo (tror det är en mondeo) av årsmodell 2003. Den har iaf gått lite över 5000 mil. Han har hittills varit inne på verkstad 17 gånger utöver service!!! Både mekaniska fel och elfel som uppkommit. Han är ”måttligt” imponerad av sin bil. Tilläggas bör att han köpte den sprillans ny, just för att han ville slippa problembilar…

Han har ju garanterat fått ett måndagsex, men det verkar som att just Ford har fler måndagsex än andra märken…

Jag personligen VET att jag ALDRIG kommer äga en ford i hela mitt liv. Den första jag körde skulle vara ”fin” enligt säljaren. Synd bara att växelspaken kändes som en trädpinne i en hink med skit…om man hade tur hittade man en växel…

Köp något annat är mitt råd iaf.
        Japanskt eller tyskt är väl det jag personligen föredrar. Framförallt japanskt.

thorlake
        Deltagare

Gjort samma sak som du lunkan å kikat på ST220 som köra-runt-med-hela-småbarnsfamiljen-bilen.
          Har även gasat runt i den för å känna på den, å visst den har ju en fin 6:a på massa hästar å lastar som en flock kameler men sedan är det inge vidare.

Å det som skrämde livet ur mig är andrahandsvärdet som e ruggigt lågt. Den droppar ju halva värdet på bara ett par år.

Så visst det e mycket bil för pengarna vid första anblicken, men frågan är hur mycket pengar den e värd om ytterligare ett par år.

Så som Kniven sade till mig förut. – ”Ingen Fåård på våran gåård”. 🙂
          Blir nog en långmilad BMW Touring av nyare snitt iställe. 🙂

lunkan
          Deltagare

Som jag trodde då! Började fundera när just andrahands värdet är så lågt. Synd att det är så men bra att veta. 🙁

lunkan
            Deltagare

Får man in barnvagn i en impreza kombi?

alrik
              Deltagare

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=33281&mesg_id=33281&page=2

Dock en nyare STI om jag inte minns helt fel.

/ Mikael

christopher
                Deltagare

Mondeons kvalitet skiftar väldigt, vissa har inga problem men många har en massa problem.
                  Själv har jag en Ford C-max -04:a(firmabil) och den har bara vart en massa skit med tex Ac;n har pajat 2 ggr på 2år!
                  Friman har ett antal Mondeo och en bil fick vi t o m byta efter över 100 dagar på verksad första året!
                  Även helt nya 06:or har fått byta dörrar pga rost problem under första året! Tydligen fel med karrosserikittet i skarvarna, en -03 har helt sönder rostad i dörrarna.

Köp inte Ford vad du än gör!

/
                  fraSSe

Kvarnis
                  Deltagare

Vi har sprit fordar ppå jobbet, tyvärr går dom dåligt och toppar utt vid ca 190km/h vid vinerväglag…dom gillar inte diken och vevar då i väg diverse stänkskydd etc :D, och en synkring ar rykt på 2:an.

tror verkstad har påpekat att det inte var en rallybil vi hade 😉

Ärligt talat så tror jag en Ford kan vara lite himmel alt. H-vete.
                    Vissa exemplar strular med allt möjligt skit med vissa håller bra.

Plogen
                    Deltagare

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

Plogen
                      Deltagare

Japp har testat med min 🙂 Det går alldeles utmärkt. Om man inte har för stor barnvagn förstås :+

http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=15&topic_id=10837&mesg_id=10837&page=

http://www.alltsomglittrar.se/temp/Johan/SubaruWrx/sida2.jpg

Manor
                        Deltagare

Jag har haft två nya Fordar i mitt liv…en 89:a som höll bra och en 96:a som pajjade hela tiden. Andrahandsvärdet var skit, och det var t.o.m problem att byta in 96:an mot en Subaru.

En barnvagn går in i GT kombin också. Annars så kommer det att släppas en ny Legacy i höst…och den hade ett scoop på huven. Kan det kanske bli turbo och ett jävla drag? Enligt uppgift i en biltidning så kommer Legacyn att ha ett vred som kan ställas i tre lägen beroende på om man vill ha bra drag eller låg bränsleförbrukning.

mvh Mats N

jeppe
                          Deltagare

Varför inte satsa på en Passat 1,8t istället
                            billiga att trimma och en jäkligt trevlig bil

Saab 9-5 2,3 Vector (Står sig garanterat bra)

Eller varför inte en Octavia RS Kombi
                            Rolig att köra och extremt stort lastutrymme

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.