› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Montera knocklink
- Detta ämne har 5 svar, 1,600 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år sedan av
.zip.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2007 kl. 18:38 #1381
Carpe_Me
DeltagareSökte runnt och förstod kanske 1 ord i 100 trådar!
Så hur kopplar man in den?
Fick med den monterad i bilen men den är inte inkopplad.
Fick dock med en extra knacksensor så det finns.
M8*30mm har jag någonstanns.Men hur ska jag koppla in den? Villken av dom två kablarna från boxen är positiv? Av nån dum annledning så är ena svart och andra brun x(
Skriv gjärna så en 2åring kan förstå
18 oktober, 2007 kl. 19:02 #44602.zip
DeltagareKänsligheten på knocken ska vara inställd på max. Vredet ska skruvas helt medsols tills det tar stop.
1. Välj ut en bra plats för knocken
2. Öppna motohuven.
3. Skruva bort ICn (om du inte klarar detta så lägg bort alla verktyg och sälj knocken)
4. Gå ner på alla fyra på förarsidan (beror på vart du ska ha knocken) och slit bort gummipluggen som sitter på torpedväggen.
5. Mata, truga, tryck sensorn genom gummipluggen. Ta hjälp av lepsyl, olja, vit vasselin (vit vasselin har räddat många äktenskap)
6. Montera sensorn på valfri plats (det ska finnas två platser synligt och ledig) Dom befintliga skruvarna håller fast två stag, det går bara inte att missa dom.
7. Tryck tillbaka gummipluggen
8. Ordna jord och ström till dosan. Min har en röd och en svart kabel, svart var jord för mig. Strömmen tog jag från ignition via cd:n och jordningspunkt finns lite överallt.
9. Skaffa en kompis. Vrid på tändningen, knacka försiktigt på sensorn med valfritt verktyg medans någon kollar på dioderna.
10. Skruva tillbaka ICn
11. Stäng motorhuven.
12. Ut och gasaTror inte jag har glömt något.
//.zip18 oktober, 2007 kl. 19:10 #44601Desen
DeltagareDär ska vara 4 trådar varav 2 går till sensorn och två till strömförsörjningen. De till strömförsörjningen är röd +12v och svart till jord. De 2 till sensorn ska vara svart och brun varav den svarta ska vara på jordstiftet på sensorn och den bruna på andra siftet. Vilket som är jordstiftet på sensorn får du reda på genom att ohm mäta mellan ett stift och metallen på undersidan av sensorn för att se vilket du får kontakt på. Det stift som har konstant kontakt med sensorns undersida är jordstiftet.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
”The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen
SS 2007 1.31.10 GT
19 oktober, 2007 kl. 08:28 #44604Carpe_Me
Deltagarejaha men dåså.
Trodde man skulle koppla in sig i elsystemet och till knacksensorn med dom två sladdarna. Men det här var ju inge svårt alls ju, fixar man ju medans kaffekokarn brummar på.Får ta och riva loss konsollen i bilen då, efter som knocklinken inte lyser alls när tändningen är på så är den ju knappast inkopplad där heller då.
Föresten, tål knacksensorn stötar?
Halkade i trappan igår och tappade den 🙁Tack för svaren !
3 mars, 2010 kl. 19:42 #44605Bjorken
DeltagareDrar upp en gammal tråd.
Börjat fundera på att skaffa en knocklink till bilen .
Undrar jag bara får man med allt som behövs för installation om man beställer en knocklink på motornord?
Sensor och sånt här de finns med där eller?Mvh
4 mars, 2010 kl. 15:51 #44603.zip
Deltagare -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.