› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Montera Loss Fronten….
- Detta ämne har 15 svar, 1,019 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 7 månader sedan av
Vectorm12.
-
FörfattareInlägg
-
13 september, 2005 kl. 09:27 #15470
Vectorm12
DeltagareSom sagt: Min mor backade på pärlan i lördagskväll och idag är det dags att montera loss fronten för omlackering, och lite mindre underhåll. Nu till min fråga:
Kan någon berätta för mig hur i hela friden strålkastarna sitter fästa i fronten på min GT MY00? Jag har demonterat grillen och lossat på de två skruvar som håller fast strålkastaren framtill samt den lilla skruv som håller ihop positionsljusen med strålkastaren.
Kruxet är att strålkastaren fortfarande sitter ihop med positionsljuset(som i sin tur sitter fast någonstans) och jag lyckas inte riktigt hitta var det är någonstans.
13 september, 2005 kl. 10:13 #159084Vectorm12
DeltagareUpp, snabbt svar uppskattas…
13 september, 2005 kl. 10:22 #159094Larry
DeltagareUtan att vara expert på ämnet så om jag inte minns fel från min GT så sitter positionsljusen även med en ”plupp” i riktning rakt bakåt. Hade oxå bekymmer med det när jag försökte byta lampa bara.
Lösningen var alltså att lossa skruven ovanpå och sedan dra alltihop rak ut/framåt i bilens riktning, då ploppar den loss!13 september, 2005 kl. 10:36 #159085Vectorm12
DeltagareOk så positionsljus sitter bara med en plugg?
Ska kolla det omgående… misstänkte något liknande eftersom jag inte lyckas hitta några skruvar på åtkomliga ställen.
13 september, 2005 kl. 10:58 #159081Strat
DeltagareOk så positionsljus sitter bara med en plugg?Ska kolla det omgående… misstänkte något liknande eftersom jag inte lyckas hitta några skruvar på åtkomliga ställen.
Nje, det sitter en skruv uppifrån, under huven. Sen är det bara att dra. Möjligtvis måste man trycka innifrån också.
13 september, 2005 kl. 12:12 #159086Vectorm12
DeltagareJo skruven har jag tagit bort redan…
Fick bort det vänstra positionsljuset utan problem genom att bara ”lirka” lite på det men det högra är en annan sak. Det jag har problem med nu är att ”fästet” (en skruvskalle som fäster i ett stycke på strålkastaren inte riktigt vill lossna… Jag har försökt med lite lätt övertalningen men lik *!#/(%”&#%/½!” sitter det kvar…
Har förresten plåtat en hel del så snart ska man kunna sy ihop en guide på detta också…
13 september, 2005 kl. 13:18 #159087Vectorm12
DeltagareFy vad jag vill ha garage med lyft, ryggen håller på att ta kål på mig. Fortfarande inte lyckats få loss det högra(sett framifrån vänstra) positionsljuset men resten är iaf inget problem.
Har plockat bort blinkers på fronten så att jag skulle komma åt underifrån att skjuta på bakifrån men det hjälper inte riktigt heller… har funderat på att bända men hittar inget bra ställe att göra det på. 🙁
Ideér uppskattas verkligen just nu…
13 september, 2005 kl. 13:35 #159082Strat
DeltagareMen ska du bara ha loss fronten?
13 september, 2005 kl. 13:51 #159088Vectorm12
Deltagarejepp, tyvärr så sitter ju några fästen under strålkastaren så jag måste ju ha loss strålkastaren(samt positionsljus för att komma åt dem.
13 september, 2005 kl. 14:03 #159080SecretAgentMan
DeltagareHäää….de clipsen behöver du inte fippla loss, lossa hela ”ramen” som fronten sitter på istället, 2st kralligare bult på varje sida, kika ned bredvid batteriet, resp. ABS-enheten.
/J
13 september, 2005 kl. 14:36 #159089Vectorm12
Deltagarefan också, det skulle jag vetat tidigare, nu fick jag efter många om och men bort strålkastaren och positionsljuset men nu undrar jag bara var de sista klipsen sitter eller ska jag lossa hela ramen ändå?
13 september, 2005 kl. 14:59 #159090Vectorm12
DeltagareHittar bara två bultar på höger resp. vänster sida vid batteri/ABS enhet men hur i helafriden ska man komma åt dem?
Ett vanligt spärrskaft är på tok för stort för jobbet, och shiftnyckel funkar inge vidare de heller…
Tror att jag istället plockar bort bara fronten nu när jag ändå kommit så här långt…
13 september, 2005 kl. 15:20 #159091Vectorm12
DeltagareDåså nu är alla klips jag hittat bortagna. De som sitter ovanpå fronten under grillen och strålkastarna, och de två som sitter nertill i hjulhuset på vardera sida. Vilka har jag missat? 🙂
17 september, 2005 kl. 15:58 #159083Storm
DeltagareDetta kanske hjälper ?
http://www.grillcraft.com/installs/installs.asp?action=view&install=34
19 september, 2005 kl. 20:39 #159092Vectorm12
Deltagarelite i senaste laget men man tackar 🙂
FInt med sådan fin service från folket på SSI 😀
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.