› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Montera p1 läpp på GT
- Detta ämne har 10 svar, 1,898 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av Turbovin.
-
FörfattareInlägg
-
14 september, 2010 kl. 12:44 #24137rokksanDeltagare
Är det någon som kan förklara hur man ska fästa en dito? Finns ju inget direkt att skruva i förutom i hjulhusen och vid läppen som går in mot kylet.
//mvh
14 september, 2010 kl. 13:39 #210525BodyshotDeltagareJag har kört med stripes och karlssons klister 😉 haha skämt å sido, jag hade kört med skruvar och egengjorda hål.
14 september, 2010 kl. 14:20 #210530rokksanDeltagareJag klurade lite på att borra två hål ytterst i ”läppen” som går in mot kylet, det borde inte synas allt för väl.
Enda jag är lite orolig över är att det gärna vill halka ner vid de små ventilationshålen, finns inget att fästa i alls där vad jag kan se :-/14 september, 2010 kl. 17:35 #210526challeDeltagareEn del fäster läppen inne i hjulhuset ihop med org kofångare, det går också att limma dit
25 september, 2010 kl. 14:46 #210529EvoPeterDeltagareDubbelhäftande tejp i mitten och 1 buntband i varje hjulhus.
25 september, 2010 kl. 16:35 #210531rokksanDeltagareDubbelhäftande tejp i mitten och 1 buntband i varje hjulhus.
Blir nog att prova med tejp, vill gärna kunna ta bort den utan för stora bekymmer vid ev. bogsering osv.
25 september, 2010 kl. 17:27 #210528goffemannenDeltagarejag föreslår kardbore i mitten. De använde jag mig av där. Lätt att plocka bort den om man skulle behöva. På sidorna sitter den med en m6 bult på vadera sida.
26 september, 2010 kl. 17:05 #210532rokksanDeltagarejag föreslår kardbore i mitten. De använde jag mig av där. Lätt att plocka bort den om man skulle behöva. På sidorna sitter den med en m6 bult på vadera sida.
Ingen dum ide alls 🙂 Tur läppen är på lackering så jag hinner fundera!
2 januari, 2011 kl. 10:39 #210523OzODeltagare*bump*
Kardborre och bult på sidorna… men hur gör ni med att läppen repar sönder frontspoilern då? Om vi bortser från svaret ”skiter i att det repar” så vad är lösning/alternativen?
1. Spackla/klistra/osv så att läppen blir förevigt ett med fronten? Mnjae…
2. (Genomskinlig) ”dekal” under läppen som skyddar mot lacken? Erfarenheten säger att passformen är så pass tajt så man får knappt plats med nåt skydd under…
3. Lackfoliera frontspoiler innan läppmontering? 🙂
4. …Nån som har nåt bra förslag? Jag har repat sönder 2 fronter på blåa GTn och tröttnat på det, så vill helst inte repa sönder den svarta nu… 🙁
8 januari, 2011 kl. 19:49 #210524MickeMDeltagareNär jag fick min P1-läpp målad på min GT99 så limmade dom fast den i samband med att stötfångaren målades pga påbackning. Förut var den lös (dvs tajt som attan) samt skruvad, då repade en stötfångaren. Nu har P1-läppen (som är gjord i glasfiber) förstås spruckit av flera orsaker (backade över sten, körde över en vägskylt som nån kastat ut på vägen, kört genom högt gräs, kört lite på is osv). Den är ju snygg med läpp, men var hittar man nya? Helst inte i glasfiber då, utan uretan kanske?!
8 januari, 2011 kl. 20:20 #210527TurbovinDeltagarehttp://www.htautos.co.uk har P1-läpp i PUR-plast.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.