Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    rokksan
    Deltagare

Är det någon som kan förklara hur man ska fästa en dito? Finns ju inget direkt att skruva i förutom i hjulhusen och vid läppen som går in mot kylet.

//mvh

Bodyshot
      Deltagare

Jag har kört med stripes och karlssons klister 😉 haha skämt å sido, jag hade kört med skruvar och egengjorda hål.

rokksan
        Deltagare

Jag klurade lite på att borra två hål ytterst i “läppen” som går in mot kylet, det borde inte synas allt för väl.
          Enda jag är lite orolig över är att det gärna vill halka ner vid de små ventilationshålen, finns inget att fästa i alls där vad jag kan se :-/

challe
          Deltagare

En del fäster läppen inne i hjulhuset ihop med org kofångare, det går också att limma dit

EvoPeter
            Deltagare

Dubbelhäftande tejp i mitten och 1 buntband i varje hjulhus.

rokksan
              Deltagare

Dubbelhäftande tejp i mitten och 1 buntband i varje hjulhus.

Blir nog att prova med tejp, vill gärna kunna ta bort den utan för stora bekymmer vid ev. bogsering osv.

goffemannen
                Deltagare

jag föreslår kardbore i mitten. De använde jag mig av där. Lätt att plocka bort den om man skulle behöva. På sidorna sitter den med en m6 bult på vadera sida.

rokksan
                  Deltagare

jag föreslår kardbore i mitten. De använde jag mig av där. Lätt att plocka bort den om man skulle behöva. På sidorna sitter den med en m6 bult på vadera sida.

Ingen dum ide alls 🙂 Tur läppen är på lackering så jag hinner fundera!

OzO
                    Deltagare

*bump*

Kardborre och bult på sidorna… men hur gör ni med att läppen repar sönder frontspoilern då? Om vi bortser från svaret “skiter i att det repar” så vad är lösning/alternativen?

1. Spackla/klistra/osv så att läppen blir förevigt ett med fronten? Mnjae…
                      2. (Genomskinlig) “dekal” under läppen som skyddar mot lacken? Erfarenheten säger att passformen är så pass tajt så man får knappt plats med nåt skydd under…
                      3. Lackfoliera frontspoiler innan läppmontering? 🙂
                      4. …

Nån som har nåt bra förslag? Jag har repat sönder 2 fronter på blåa GTn och tröttnat på det, så vill helst inte repa sönder den svarta nu… 🙁

MickeM
                      Deltagare

När jag fick min P1-läpp målad på min GT99 så limmade dom fast den i samband med att stötfångaren målades pga påbackning. Förut var den lös (dvs tajt som attan) samt skruvad, då repade en stötfångaren. Nu har P1-läppen (som är gjord i glasfiber) förstås spruckit av flera orsaker (backade över sten, körde över en vägskylt som nån kastat ut på vägen, kört genom högt gräs, kört lite på is osv). Den är ju snygg med läpp, men var hittar man nya? Helst inte i glasfiber då, utan uretan kanske?!

Turbovin
                        Deltagare

http://www.htautos.co.uk har P1-läpp i PUR-plast.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.