› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Montera Racestol
- Detta ämne har 11 svar, 1,877 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 9 månader sedan av
goffemannen.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2011 kl. 07:37 #26010
goffemannen
DeltagareHej allihopa.
Jag har tänkt att ja ska montera min racestol som jag har ståendes.
Hur ni andra har gjort när ni monterat racestol? Har ni använt original underrede eller köpt ett universalt? Finns det kanske modellanpassade att köpa? Isf var, jag har sökt men inte hittat nått.
Ett krav är att ha kvar juster möjlighet i längsled då min sambo kör bilen ibland.
1 juni, 2011 kl. 08:15 #224690Fricke.w
DeltagareDe bässta måste vell vara om du gör dig en adapter mellan race stolen och orginal skena, på så sätt får du ju orginal stolens instälnings möjligheter på race stolen i längs led 🙂
1 juni, 2011 kl. 08:19 #224691goffemannen
DeltagareDe bässta måste vell vara om du gör dig en adapter mellan race stolen och orginal skena, på så sätt får du ju orginal stolens instälnings möjligheter på race stolen i längs led 🙂
Jo men ja kollade på en stol som vi har på lagret här på jobbet. Det ser ut som de blir rätt knepigt att använda original utan att kapa å svetsa en del. Och de vill ja inte göra på mitt original ja har nu utan får isf skaffa ett annat. Kan ju köpa stolen vi har på jobbet men de blir onödigt dyrt när ja bara behöver ett underrede.
Nån som vet om de går använda new age 01-02 underrede förresten? Passar det i en GC8??? Isf så har vi en bil med kassa stolar som ska pressas snart.
1 juni, 2011 kl. 08:36 #224692goffemannen
DeltagareNewage underrede passar.
Jag såg nåt underrede från Bride på någon sida, justerbart i längsled och två separata skenor vilket gjorde att man kunde montera stolen lågt, nu kanske inte alla är 190cm och behöver sitta så lågt så då kanske det funkar med org underrede, där en annan hade slagit huvudet i taket typ. 🙂
Buddy Club Super Low Down Rails finns ju också. Ska nog försöka få tag i nått sånt. Jag själv är ca 185cm.
Kanske testar med att bygga om new age först.
1 juni, 2011 kl. 08:44 #224699TomK
DeltagareJag satte in sparco underrede samt skenor till min stol. Sitter precis i samma höjd som med orginal stolen. Man kan även justera ner den om man vill sitta lägre.
Sparco har både underredet och glid skenor samt stolsfäste.
1 juni, 2011 kl. 08:50 #224693goffemannen
DeltagareOkej. Ja såg att kh motorsport säljer sparcos underreden. Ska ringa dem och fråga pris.
Behöver bara underredet isf för jag har redan glidskenor som följde med stolen.
1 juni, 2011 kl. 11:11 #224694goffemannen
DeltagareHar varit i kontakt med KH motorsport nu. Underredet kostar ca 900kr. Men de hade specat årsm 01 uppåt. men det borde ju passa på en GC8.
7 juni, 2011 kl. 20:53 #224695goffemannen
DeltagareHar varit i kontakt med KH motorsport nu. Underredet kostar ca 900kr. Men de hade specat årsm 01 uppåt. men det borde ju passa på en GC8.
det borde ju passa eller hur? Isf så beställer jag ett underrede vilken dag som helst.
7 juni, 2011 kl. 21:12 #224700TomK
DeltagareVad jag har förstått så ska det passa.
8 juni, 2011 kl. 09:24 #224696goffemannen
DeltagareBeställde ett underrede i dag. Tar väl 2-3 veckor innan jag har det då de måste beställa från italien. Får hoppas det passar annars får ja väl sälja det till nån som har en new age.
8 juni, 2011 kl. 09:52 #224697goffemannen
DeltagareJa precis…de borde ju passa. Det märker vi när jag fått hem det.
8 juni, 2011 kl. 14:43 #224698goffemannen
Deltagarejag avbeställer nog och gör ett eget fäste..borde fan inte vara så jävla svårt. Har ju svets och en del material på jobbet
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.