SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning montera V-Maxx coilovers

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
  • Författare
    fiskman
    Deltagare

..

TomK
      Deltagare

Yep det får du göra, använda org toppmontering alltså.

Dom såg inte allt för stabila ut dom benen, shit! Hoppas inte dom orsakar en allvarlig olycka. 🙂

Nej får nog hålla med där, dom såg väldigt sköra ut.

andreaswrx
        Deltagare

Nej får nog hålla med där, dom såg väldigt sköra ut.

ser ut att vara max 15mm ben det där. Har du kollat upp vilka som RENOVERA eller vad packningar kostar till dom innan du köpte?

Eiiiiik
          Deltagare

ser ut att vara max 15mm ben det där. Har du kollat upp vilka som RENOVERA eller vad packningar kostar till dom innan du köpte?

Finns ju ingen som renoverar originalbenen.. Borde inte det vara lika viktigt?
            Nu håller la antagligen dom lite bättre kvalitet kanske, men ett par 7år gamla Subaru-ben behöver la också det?

Mvh Erik

andreaswrx
            Deltagare

Finns ju ingen som renoverar originalbenen.. Borde inte det vara lika viktigt?
              Nu håller la antagligen dom lite bättre kvalitet kanske, men ett par 7år gamla Subaru-ben behöver la också det?

Mvh Erik

Går alldeles utmärkt att renovera dom. Sedan att Subaru är svin och bara säljer komplett ben är en annan sak, och inte delar löst.

Men folk köper det billigaste. Tro i detta och några andra dämpare på marknaden så hade det varit billigare
              , bättre väghållning och mer hållbart i längden och bara köpt andra fjädra och montera på orginalbenen.

Eiiiiik
              Deltagare

Men som i mitt fall.. Originalbenen känns lite ”stutsiga” och klonkar lite. Klonkandet smörjer jag, så slipper jag detta iaf, men är enda sättet att bli av med den ”stutsande” känslan att byta ben för 15 000kr?

Prestandamässigt duger original (nya ben) för mig.

Finns inga genvägar här? Tex. XYZ Type-SS eller något sånt?

Vet att detta varit uppe på tapeten 1000gånger innan.. Men finns fortfarande många frågetecken. Vissa säger att sånt här är ren skit, medan vissa faktiskt tycker att det funkar bra och satt fina tider på tex. superstage osv 🙂

Mäki
                Deltagare

Men som i mitt fall.. Originalbenen känns lite ”stutsiga” och klonkar lite. Klonkandet smörjer jag, så slipper jag detta iaf, men är enda sättet att bli av med den ”stutsande” känslan att byta ben för 15 000kr?

Prestandamässigt duger original (nya ben) för mig.

Finns inga genvägar här? Tex. XYZ Type-SS eller något sånt?

Vet att detta varit uppe på tapeten 1000gånger innan.. Men finns fortfarande många frågetecken. Vissa säger att sånt här är ren skit, medan vissa faktiskt tycker att det funkar bra och satt fina tider på tex. superstage osv 🙂

Men varför inte titta efter begagnade ben i england? 🙂 Fick tag på Tein Superstreet till riktigt bra pris, en spricka i en toppmontering som jag ordnade svetsning på bara, men det berättade dom innan dom sålde också.

//Marcus

Eiiiiik
                  Deltagare

Men varför inte titta efter begagnade ben i england? 🙂 Fick tag på Tein Superstreet till riktigt bra pris, en spricka i en toppmontering som jag ordnade svetsning på bara, men det berättade dom innan dom sålde också.

//Marcus

Vad fick du ge för sånna ben och vadrifrån köpte du dom? 😀
                    Är verkligen begagnade dyrare ben bättre än nya billigare då?

Är det din lilla rackare som ligger ute på blocket nu? Har du något annat på G? 🙂

andreaswrx
                    Deltagare

öö det är enorm skillnad på dyrare grejer än ny budgetgrejer, är det tävlingsgrejer så och man underhåller det, så är det som nytt men det verkar ju väldigt få här inne förstå!

men har man bara testat budget grejer så tycker man ju det är enorm skillnad mot orginal, tänk er då när det är ännu bättre väghålling…

Mäki
                      Deltagare

Vad fick du ge för sånna ben och vadrifrån köpte du dom? 😀

Är det din lilla rackare som ligger ute på blocket nu? Har du något annat på G? 🙂

Du får PM.

Japp min på blocket nu, men har sån sjukt ångest om ja verkligen ska sälja eller inte haha!

Garagekungen
                        Deltagare

öö det är enorm skillnad på dyrare grejer än ny budgetgrejer, är det tävlingsgrejer så och man underhåller det, så är det som nytt men det verkar ju väldigt få här inne förstå!

men har man bara testat budget grejer så tycker man ju det är enorm skillnad mot orginal, tänk er då när det är ännu bättre väghålling…

Andreas, ser fram emot en åktur i sommar…
                          …vi som gillar ”riktiga grejer” 😀

Mina Tein får hänga med en säsong till – sedan hoppas jag komma ikapp dig…
                          😀 😀 😀

matte555
                          Deltagare

Hur är det med Tein Superstreet då? Går dom att renovera eller är det tippen som gäller när en blir dålig?

Jag köpte ju mina hks hipermax II sjukt billigt begnangnat eftersom dom inte går att renovera.

Vilket som är ju bättre än dom billigaste kina benen på alla sätt men köper man nya kina får man ju garanti istället. Ska man köpa begade fjäderben så tycker jag dom vara snuskigt billiga som mina va eller vara renoveringsbara som t.ex öhlins eller sellholm.

TomK
                            Deltagare

Om man vill ha riktigt bra ben som kostar under 30k vad ska man ha då?? AST??

andreaswrx
                              Deltagare

Hur är det med Tein Superstreet då? Går dom att renovera eller är det tippen som gäller när en blir dålig?

Jag köpte ju mina hks hipermax II sjukt billigt begnangnat eftersom dom inte går att renovera.

Vilket som är ju bättre än dom billigaste kina benen på alla sätt men köper man nya kina får man ju garanti istället. Ska man köpa begade fjäderben så tycker jag dom vara snuskigt billiga som mina va eller vara renoveringsbara som t.ex öhlins eller sellholm.

ska du åka tein så är det domma man ska ha

Eiiiiik
                                Deltagare

Jaja, då får det la bli lite bättre begagnade ben då 😛
                                  Åka omkring original går ju inte 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.