› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › montera V-Maxx coilovers
- Detta ämne har 34 svar, 8,414 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
fiskman.
-
FörfattareInlägg
-
6 april, 2011 kl. 02:34 #221455
andreaswrx
DeltagareOm man vill ha riktigt bra ben som kostar under 30k vad ska man ha då?? AST??
proflex om man hittar, absolut mäst och bäst ben för dom pengarna…..
6 april, 2011 kl. 02:35 #221456andreaswrx
DeltagareJaja, då får det la bli lite bättre begagnade ben då 😛
Åka omkring original går ju inte 😉använder du bilen som vanlig bil så går det utmärkt med orginal. men ska du göra något annat med den så är det rätt bra att bytta!
6 april, 2011 kl. 04:52 #221479Eiiiiik
Deltagareanvänder du bilen som vanlig bil så går det utmärkt med orginal. men ska du göra något annat med den så är det rätt bra att bytta!
Blir la någon bankörning då och då 🙂 Sen vill jag som sagt bli av med den ”hoppiga” känslan 🙂
6 april, 2011 kl. 06:16 #221470TomK
Deltagareproflex om man hittar, absolut mäst och bäst ben för dom pengarna…..
Vart kan man tänka sig att finna Proflex då?
6 april, 2011 kl. 07:02 #221457andreaswrx
DeltagareVart kan man tänka sig att finna Proflex då?
Redultatservice.com
RallycarsforsaleMan får leta runt på olika rallyforum efter annonser. Irland, england, Holland, Belgien och Norge går det mkt proflex i.
Till gt finns det en del liggande.
, men man ska tänka på att det kan gått 10 år i skogen så man ska kolla underhållet på att.Till 01-07 finns det mkt dämpare ute. Priserna brukar vara från 30k och uppåt ibland är det billigare ute.
08- finns det inte mkt proflex alls till. Här är det öhlins. Rieger. Ec-tec, tein och bos som gäller, men man kan hitta ibland till sjuka priser:)
Mkt med rally delar handla om kontsktet.
Mkt kontakter =billigt
Inga kontakter =dyrtSen ska du ju kunna ställa in att med, Annas är det inte lönt
6 april, 2011 kl. 08:59 #221458andreaswrx
DeltagareBlir la någon bankörning då och då 🙂 Sen vill jag som sagt bli av med den ”hoppiga” känslan 🙂
Ja om du både ska bli av med den hoppiga samt köra bana så är du nog tvungen att åka 3 vägs. Montera man i coilovers så blir ju bilen ännu mer hoppig och dåliga vägar känns ännu mer
6 april, 2011 kl. 11:27 #221480Eiiiiik
DeltagareJa om du både ska bli av med den hoppiga samt köra bana så är du nog tvungen att åka 3 vägs. Montera man i coilovers så blir ju bilen ännu mer hoppig och dåliga vägar känns ännu mer
Men har fått för mig att det är dom gamla originaldämparna som är hoppiga.. Inte att detta påverkas av vägen.. Eller har jag fel? :p
6 april, 2011 kl. 12:57 #221459andreaswrx
DeltagareMen har fått för mig att det är dom gamla originaldämparna som är hoppiga.. Inte att detta påverkas av vägen.. Eller har jag fel? :p
har dämparn gått så ser det ut som 3,44 in i denna videon http://www.youtube.com/watch?v=iQC7aA2AKcg då är det bara fjädern som jobbar och då känns det i bilen!
6 april, 2011 kl. 19:37 #221465Mäki
DeltagareInnan jag monterade mina tein så hade jag en ”studsande” känsla i bakvagnen, även på plan väg. Antagligen var toppmonteringen tvärslut.. Kan det vara något sånt du tänker på? För bilen är ju klart mycket stuttigare nu men känns mycket bättre på vägen och i chassit.
6 april, 2011 kl. 21:31 #221481Eiiiiik
DeltagareInnan jag monterade mina tein så hade jag en ”studsande” känsla i bakvagnen, även på plan väg. Antagligen var toppmonteringen tvärslut.. Kan det vara något sånt du tänker på? För bilen är ju klart mycket stuttigare nu men känns mycket bättre på vägen och i chassit.
Är PRECIS så jag menar! 😀
Att bilen blir lite stummare gör det egentligen inget. Det ska ju inte vara gott att åka 😉7 april, 2011 kl. 08:39 #221473Garagekungen
DeltagareÄr PRECIS så jag menar! 😀
Att bilen blir lite stummare gör det egentligen inget. Det ska ju inte vara gott att åka 😉Tjälskadorna nu gör att man blir omkörd av både familje-suvar och folkvagnsbussar… :p
…får bjuda på det !!!Man bidar sin tid till vägarna blir jämna och fina igen…
– ouups, näe-då, jag kör så långsamt såååå…
😀 😀 😀7 april, 2011 kl. 09:50 #221466Mäki
DeltagareTjälskadorna nu gör att man blir omkörd av både familje-suvar och folkvagnsbussar… :p
…får bjuda på det !!!Man bidar sin tid till vägarna blir jämna och fina igen…
– ouups, näe-då, jag kör så långsamt såååå…
😀 😀 😀Haha det kan jag hålla med om! 😉 Tog ut min Audi S2 avant på en provtur igår, kändes tråkigt att sätta sig i Imprezan och trycka på då 🙁 Men tur att det går att både svänga och bromsa med subban 😀
Ursäkta för OT, kunde inte låta bli 😉
7 april, 2011 kl. 19:00 #221462matte555
DeltagareUrsäkta för OT, kunde inte låta bli 😉
HAHA OT?? kolla rubriken och första inlägget så inser du att ungefär allt i denna tråd är det 😀
7 april, 2011 kl. 19:13 #221467Mäki
DeltagareJa!? Bättre sent än aldrig hehe 😀
8 april, 2011 kl. 06:46 #221474Garagekungen
DeltagareHAHA OT?? kolla rubriken och första inlägget så inser du att ungefär allt i denna tråd är det 😀
Ursäkta igen, ÄNNU mer OT… 😮
Både jag och Mäki har en tendens att hamna av banan ibland…
😀 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.