Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Jag har inte koll på det men det var en på Scoobynet som hade mätt bensinförbrukningen utan och med olika vingar. Var ganska stor skillnad om jag inte minns fel. Men coolheten och funktionen vinner över snålheten.

Hulken
      Deltagare

Jag har inte heller hål i min vinge….men den är ju oxå en replika vinge! Hur fungerar en expander skruv? Är det samma princip som en expander som man använder till betong fast med vanliga mm gänga???

Kvarnis
        Deltagare

>
          >Jag skulle ALDRIG montera en vinge med endast tejp eller
          >silikon. Skulle inte vilja köra med en fastklistrad klump där
          >bak på bilen i 200km/h och se att den börjar släppa… 😮 😮
          >:o

Min 22B siiter i få skruvar å svart silca flex/PP flex …den sitter fast i över 200km/h, tom till varv stopp vid 7200rpm på 5:an 😀
          brukar göra det ofta dock… men skulle den lossna så skulle den gjort det för nått år sedan.

enda problemet är väl om man vill ha bort den…

down_the_drain
          Deltagare

Har precis monterat min RE stänkisar (som tog sin lilla tid) så jag tänkte.. nu jävlar medans man e igång så skall jag montera min WRC replika. Hmm OFTA Fan passformen e juh skitdålig. Ojämna fötter osv. Sket i det. Får leta efter en vinge som man slipper modifiera (såga). Bara borra ett par nya håll i luckan. Kanske Zerospec STI ver5 el 6 fungerar bättre?

jraberg
            Deltagare

*asg*
              down the drain.. låter precis som mig i fredags kväll(natt)..fötter som ä så snea att man måste bända som S*t*n för att överhuvudtaget få ngn stil på det.och när man väl gjort det så har man 1 cm glipor på insidan(prodrive) som man måste göra ngt åt.

Hulken..Expanderskruv.jupp, fast det ska vara de som är i metall.De är långa i början och när man skruvar så trycks de ihop(kan inte det riktiga namnet på dem) och sidorna på dem sväller ut och bildar ett ”ankare” men jag kollade på det och det funkar inte på min vinge då godset inte är tillräckligt tjockt för att de ska kunna hålla i 🙁
              ska försöka igen imorrn, går det inte då då åker vingen tillbax till ja..
              den är snygg dock så det känns lite synd 🙁
              -JR aldrigmerenkopia

down_the_drain
              Deltagare

det e skit m billiga kopior! att man aldrig lär sig!! får leta nått vettigt alternativ. hmm, lagom svårt o prcka tangentboret när man e lite överförfriskad 😛 Dags o nanna tror jag

/Peter

Hulken
                Deltagare

Fan….då är det bara att hoppas att passformen är någolunda i alla fall!:(
                  Jag tror en polare har sån där skruvexpander. Får kolla om det går på min vinge.

jraberg
                  Deltagare

det gick.. om än med våld och lite sprickor i vingen som slutresultat.(men det råkar ju orginalvingen ut för åxå) nu återstår bara att fylla igen mellanrummet mellan baklucka och vinge och lacka 🙂
                    Men sen sitter vingen hårdare än bakluckan..
                    🙂
                    Får se hur den ser ut när kylan kommer bara 🙁
                    edit. skippa expander och gå direkt på insatsmuttrar istället..det gjorde jag..

Hulken
                    Deltagare

Du har inga bilder på hur kalaset blev? Blev det mycket som du fick fylla igen och vad fyller du igen det med för nått? Blev många frågor på en gång! 😉

/Magnus

Niklas
                      Deltagare

Trist att passformen inte är vad den skall på era vingar. 🙁

jraberg
                        Deltagare

ska försöka skicka bilder ikväll. har inte hittat ngt att täta med, men det lutar åt silca flex. eller ngt liknande(tack kvarnis)

Hulken.. skicka ett pm med dina mejluppgifter..har inte tid att updatera min hemsida nämligen.

Visar 11 inlägg - 16 till 26 (av 26 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.