Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #153819
    Grusdraparn
    Deltagare

      >
      >JERRY! JERRY! JERRY! Jag har beställt 3″ axelpads inför köp av
      >4p-bältet! *dra i pappas byxben* 😀 :p 😉

      Ja d tycker jag är ett vettigt alternativ, axelpads istället för 4p-bälte. Så gott som samma funktion… http://smilies.networkessence.net/s/contrib/blackeye/lol.gif%5B/IMG%5D

      Plus att då slipper du leta efter stången under mattan, tro mig den är lite svår att hitta! http://smilies.crowd9.com/contrib/blackeye/hihi.gif%5B/IMG%5D

      #153800
      Strat
      Deltagare

        Nu så blocken… Gå och ät lite grillkol 😉

        Älg, får väl se till att ordna nåt ärende då 🙂 Närå, det är verkligen inget större pul med monteringen. Som jag sa, skruva ur 4 bultar och skruva i fyra andra. Alla är gängade i karossen. Glömde säga att bulten vid a-stolpen måste vara lite längre än dom som följer med bältet.

        /Claes

        #153801
        Strat
        Deltagare

          grusdraparn, nu går du väl lite för långt va? Det är inte ens roligt…

          /Claes

          #153811
          Blocken
          Deltagare

            >Nu så blocken… Gå och ät lite grillkol 😉

            ***Grillkol är både gott och nyttigt!

            >Älg, får väl se till att ordna nåt ärende då 🙂 Närå, det är verkligen
            >inget större pul med monteringen. Som jag sa, skruva ur 4 bultar och
            >skruva i fyra andra. Alla är gängade i karossen. Glömde säga att
            >bulten vid a-stolpen måste vara lite längre än dom som följer med
            >bältet.
            >
            >/Claes

            ***Japp, A-stolps-bulten är JÄKLIGT knivig! Men som Grusdräparn säger; Passa er för stången! 😀

            /AB

            #153818
            Grusdraparn
            Deltagare

              >grusdraparn, nu går du väl lite för långt va? Det är inte ens
              >roligt…
              >
              >/Claes

              Smaken är som baken http://mindscraps.com/s/contrib/tweetz/bootyshake.gif%5B/IMG%5D delad…

              /Slak

              #153825
              Niklas
              Deltagare

                >Ja d tycker jag är ett vettigt alternativ, axelpads istället för
                >4p-bälte. Så gott som samma funktion…

                Läs om läs rätt, där står även inför köp av 4p. Jag måste köpa en sak i taget och tar det billiga nu för det kommer andra dyra utgifter under våren. Tyvärr är jag inte lika lyckligt lottad som får det jag pekar på…

                http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

                #153820
                Grusdraparn
                Deltagare

                  >Tyvärr är jag inte lika lyckligt lottad som får
                  >det jag pekar på…

                  Goldfinger…Ju hårdare man arbetar desto mer kan man peka…:D

                  #153812
                  Imp
                  Deltagare

                    Är det nån i klubben som krockat i huffsad fart med 4p och orginalstolarna? satt nämligen och fundera på om hålet i stolarna värkligen pallar det? jag menar rally stolar är ju förstärkta där av en anledning. kan mycket väl vara så att jag har helt fel dock eftersom jag inte har en aning.. bara en fundering.

                    #153826
                    Niklas
                    Deltagare

                      Ordis: Om man har 4p? 😮

                      http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

                      #153817
                      Wanderer
                      Deltagare

                        Ordis …

                        Har du jobbat som Crasch Test Dummy förut ??
                        Verkar vara ganska insatt i om hur allt fungerar 🙂

                        #153808
                        Wiklundh
                        Deltagare

                          >Ett tips är att plocka
                          >bort airbagen vid användning av fyrpunktsbälte, eftersom den är
                          >anpassad för användning tillsammans med standard trepunktsbälte, och
                          >då kommer man närmare ratten med hela överkroppen. Nackkotpelaren får
                          >utstå hård påfrestning vid en krock, då fyrpunktsbälte används, (jag
                          >har testat) och skulle airbagen träffa olyckligt i ett sådant läge
                          >räcker det förmodligen för att knäcka nacken.

                          Ajaj, tänkte inte på det……..hmmmmmm nu börjar man på att fundera om man ska har 4-p bälte eller inte…….

                          #153807
                          Wiklundh
                          Deltagare

                            Hur är det med att montera ett 4/6-p bälte i bilen, måste man ha bur att fästa det i eller…….?

                            #153806
                            ExOrdis
                            Deltagare

                              >Man sitter fast! 😀

                              + Vid behov är du loss på nolltid!

                              >PS. Tack felbil och ordis för assistans och sällskap!

                              Ingen orsak, hör av dig innan du ger dig på pärlorna så tar vi en sväng
                              med Deltan och kikar så att allt mår bra i spisen.

                              /K

                              #153805
                              ExOrdis
                              Deltagare

                                Japp. 😀

                                Det börjar tära på kroppen och ekonomin,
                                jag tror dessutom att turen är förbrukad. 😉

                                #153804
                                ExOrdis
                                Deltagare

                                  Ja, eftersom inte ens ett sexpunktsbälte gör någon odödlig i ett chassi
                                  med ganska låg passiv säkerhet och i avsaknad av en riktig skyddsbur.
                                  Hög hastighet vid eventuell sammanstöt ger ett mycket dåligt utgångsläge.

                                  Någon som sett filmen om hur långt ett träd tränger in i en normalstor
                                  bil vid head on kollision i 30, 50, 70 & 90 km/h?

                                  Efter 50 börjar det bli stora problem innanför främre deformationszonen
                                  och i 90 är det frågan om bagaget klarar sig….
                                  Undrar varför bilar nästan uteslutande krocktestas upp till runt 50 km/h?
                                  En annan bra regel är att människan av naturen är bara byggd att färdas
                                  upp till ca 30 km/h, ta mellan 50 till 100 meters ansats och spring för
                                  full maskin rakt in en vägg så får man en känsla för hur det hela fungerar. 😉

                                  Krocksläden i 7 km/h på mässor är en klar rekomendation för den som inte provat,
                                  brukar finnas på bilsalongen.

                                  En bra rutin vid bankörning eller inspirerad körning är att om bilen ”tappas” dvs kontrollen förloras så gäller det att frikoppla och samtidigt stå på bromsen och försöka styra under full inbromsning ända till bilen står stilla. Denna manöver underlättas av
                                  ett fyrpunktsbälte eftersom bilen rör sig på ett icke önskvärt sätt i en högre hastighet kanske vid sidan av vägen och då är det inte särskilt bra att hoppa omkring och inte sitta stadigt i stolen.

                                Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 32 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.