SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning montering av D2 coilovers

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    veilside
    Deltagare

Hej. jag har monterat d2 coilovers på min impreza gt-00 problemet är att jag i bak va tvungen att skruva ihop fjädern typ 5cm annars tog nedre delen av fjädern i fälgen! Bilen vart som stum efter det i bak ingen annan som haft det problemet?
      Nån som har en lösning?
      Har redan minsta camber möjligt.

Mvh/Mathias

veilside
      Deltagare

Funderade lite och kom fram till jag antingen blir tvungen att kapa fjädern eller byta till smalare fälgar så jag kan justera ner fjädern igen.

Har nu OZ superleggera 18×8.

Mvh/Mathias

FeA
        Deltagare

Jag har 17×7,5 ET 48 fälgar, och dom tar inte i.

Vore ju knepigt om du ska behöva kapa fjädern tycker jag. Men du ska inte ha den spänd iaf, en fjäder ska aldrig vara spänd.

Och camber säger du, har du justerbara toppmonteringar i bak också?

veilside
          Deltagare

jag har inte justerbara toppmonteringar i bak finns det att köpa?

Mvh/Mathias

FeA
            Deltagare

jag har inte justerbara toppmonteringar i bak finns det att köpa? Mvh/Mathias

Vet inte om det finns att köpa, jag har oxå fasta i bak iaf. Knepigt att det inte funkar för dej tycker jag…

veilside
              Deltagare

Funderade på spacers men då kommer fälgen att sticka utanför skärmkanten så det funkar inte!

Justerbara toppmonteringar kommer inte heller at funka eftersom jag redan justerat ut max i det nedre fästet.

Skulle behöva ett nytt fäste på fjäderbenet som flyttade ut monteringshålen med 1cm.

Nån som vet om man kan få tag i det?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.