SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor montering av hks dump

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    M3martin
    Deltagare

hallå jag undra hur fan man montera en hks dump på min impreza 04a och vad man svetsar på den ? alla svar är välkomna. snabba svar. mvh martin

Fricke.w
      Deltagare

Aj aj aj vad du än gör så ska den inte svetsas fast i alla fall, inte om de är en orginal hks adapter till en orginal hks dump, som ska sitta på din orginal intercooler 😉
        då är de som så, att du borde ha en platta, som de ska ligga en oring längst ner i ett spår på, där efter ska dumpen på mot oringen, sedan ska där sitta en till hörnade cg säkring om man stavar de så, som ska sitta på dumpfotens ovan sida när den är i adaptern, och i den adaptern är de ett spår för just cg säkringen, som den ska trilla in i om de är rätt, har för mig att jrm har oring och cg säkring för just hks.
        Annars om du jobbar på typ en industri som mekaniker, som jag 😉 så finns de ju alltid stora orings satsen och cg säkring sattsen på förådet, och där finns då allt du behöver, GRATIS!!! 😀
        Men annars JRM som sagt

M3martin
        Deltagare

okej men behöver man en adapter till dupen som passa på min modell.. ta man bara bort den gammla och sätte dit den nya? mvh martin

Fricke.w
          Deltagare

Nu hänger jag inte riktigt med?
            Men menar du att du måste ta bort orginal dump från intercoolern 🙂 så svar ja, menar du att du kan använad orginal dump platta till hks dumpen så svar nej, då den är helgjuten.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.