Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Qailer
    Deltagare

Hej!

Har haft konstanta problem med avgasreningen på bilen. Har en Racekatt som är 6 månader gammal och den sitter efter downpipen. Efter lite sökande på forumet så verkar det som om att jag borde ha en katt som sitter på downpipen istället då den jag har sitter för långt ifrån för att ens göra någon större nytta. Verkar också vara en del som byter till sina original downpipes inför besiktningen då katalysatorn sitter direkt efter turbon.
      Men vad blir bäst egentligen? har nämligen inget originalsystem att montera så det blir att jag får svetsa på en till katt som sitter på downpipen, antingen racekatt eller något annat alternativ?
      Skulle uppskatta att få veta vad ni själva har för system på era bilar och hur ni själva förbereder er för besiktningen.

Värderna:
      Co 2500: 0.7
      Co :0.5
      Hc 87
      Lambda: 1.02

Tack för eventuella svar! 🙂

Igge
      Deltagare

Körde du den ordentligt varm innan testet?

Thornblom
        Deltagare

Jag har en så nära downpipen det går, har inte bessat än men hoppas och tror att det ska gå bra.. 🙂

Qailer
          Deltagare

Körde du den ordentligt varm innan testet?

Jag körde den väldigt varm innan jag kom dit ja. Hade även en 50/50 blandning med e85.

Vita_Vargen
            Deltagare

Har en 200 cells racecat på downpipen strax efter turbon och inte ens de räcker till.

Håller på o monterar en till kat på originalpositionen som ska vara enbart för besiktningen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.