SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Montering av Knocklink (sensorns placering)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Har sökt en del på forumet och hittat att man skall fästa sensorn i en bult på motorblocket under ICn men då undrar jag om jag måste skruva bort hela ICn eller om man kan få dit sensorn ändå. Hade varit skoj om det hade gått utan alltför stora operationer då man är glad så länge huven kan vara stängd och man slipper fundera på om ”denna också satt monterad innan jag började pilla”. 🙂

Känslighet på max (ställs genom att vrida motsols på hjulet på sidan av dosan) har jag läst mig till…helt själv. 🙂

Kvarnis
      Deltagare

att skruva bort IC’n LÄR tom du klar Ailen 😉
        det är bus enkelt..typ 2min jobb… och gör knocklink monaget till ett kort å enkelt jobb….

Annars så kommer du å få svära nan’ting 😀

Niklas
        Deltagare

Jo, allt är busenkelt. Glöm inte min montering av quickshift…tog ju bara några timmar och jag fick krypa upp genom takluckan så jag kunde ställa mig på pinnen för att trycka ner kulan i hålet.

Någon som har en bild på vilken bult man skall fästa sensorn då? Läste att man behöver en ny skruv och en ny packning eller vad det var då den som sitter där inte ”räcker till” eller nått sånt. Jerry skrev i en gammal tråd.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.