• Detta ämne har 6 svar, 1,372 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av type_ra.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Kizer
    Deltagare

Var ska jag koppla in oljetryckssensorn?

type_ra
      Deltagare

PÅ vilken bil ?

Man kan tydligen ta bort orginal oljetrycksgivare och köpa en adapter att sätta där istället, där du kopplar på orginal givaren + den som ska använda dig utav. Vid 3ans cylinder.

Kizer
        Deltagare

Jag har en GT -00
          Jag har försökt titta runt lite men är helt ute och cyklar, vore nice om nån hade en bild eller nåt.

Fransson
          Deltagare

Här har du lite prylar.. har för mig det är subkit du ska ha och ev. en plugg till den.,
            http://www.lmaperformance.com/Products/Gauge_Fitting_Parts/gauge_fitting_parts.html

/Nicke

Turbovin
            Deltagare

http://www.scoobyparts.co.uk/acatalog/LMA_OIL_PRESSURE_T-PIECE.html

Sätts bakom generatorn där original oljetrycksvakt sitter.

challe
              Deltagare

Som tidigare talare sa så hittar du orginal oljetrycksgivare till vänster om generatorn när du tittar ner på blocket

Givaren för oljetemp har jag satt i blocket med en addapter som finns hos Subaru (M18x1,5 – 1/8 PT) artnr: 11024AA111
                Om du tittar ner på blocket till höger om turbon så ser du en plugg med insexs fattning som ser ut så här

Den tar du bort och ersätter med nämda addapter som du sedan sätter givaren för oljetemp i, då ser det ut så här

Skål föresten det är ju faktiskt fredag :):)

type_ra
                Deltagare
                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.