Hej, vet att det här är en tråd som har funnits förut, men vad gäller 95:orna har jag inte hittat nåt, så min fråga är var det är bäst att montera slangarna till en turbotrycksmätare på en GT från 95?
Det finns en liten ”gummitut” uppe mitt på insuget bland alla andra slangar.Ploppa loss den fina lilla gummituten och stoppa dit din slang till laddtrycksmätaren där i stället.
Osäker på att det stämmer. På min WRX -95 finns det ingen sån. Om det inte finns så kan man dra ny vakumslang (6,2mm tjock vill jag minnas) från insuget till dumpen (den röda slangen) och sätta en t-koppling där emellan. T-kopplingar och övergångar finns att köpa på bl.a meca. http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi1142/Bild_012.jpg
Stämmer att det inte finns någon nippel. är det dumt att sätta den på den slangen som sitter i mitten av de 3 på insuget? då passar nämligen de T-kors jag har:)
Ska väl inte spela någon roll?
Ja det fungerar lika bra med mittenslangen, men jag blev rekomenderad att använda dumpventilsslangen eftersom att det är minst som kan gå fel då om det händer nåt.