› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Monterings anvisningar för up-pipe??
- Detta ämne har 10 svar, 1,369 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av
Mrpowwer.
-
FörfattareInlägg
-
15 oktober, 2011 kl. 10:28 #26935
Mrpowwer
DeltagareHej!
Undrar om det är någon här som har verkstads handbok eller bild guide på hur man går till väga på bästa sätt när man ska byta up-pipen på min WRX. Vad man måste plocka bort och lossa så man inte gör fel eller tar sönder något. Tack på för hand!
Mvh Jonas15 oktober, 2011 kl. 21:24 #230695Christian S
Deltagaredet är ju inget svårt.
det är bara att göra så här:
*lossa downpipen, så att du kommer åt muttrarna som sitter där uppe sen.
*ta bort plåtarna som sitter på grenröret, så du kommer åt muttrarna som håller grenröret sen.
*ta bort skruvarna som håller ihop grenröret med uppipen.
*ta bort grenröret.
*ta bort muttrarna som håller uppipen mot turbon.
*nu är det bara att lirka ner uppipen.
montera i omvänd ordning.16 oktober, 2011 kl. 07:32 #230701Mrpowwer
Deltagaredet är ju inget svårt.
det är bara att göra så här:
*lossa downpipen, så att du kommer åt muttrarna som sitter där uppe sen.
*ta bort plåtarna som sitter på grenröret, så du kommer åt muttrarna som håller grenröret sen.
*ta bort skruvarna som håller ihop grenröret med uppipen.
*ta bort grenröret.
*ta bort muttrarna som håller uppipen mot turbon.
*nu är det bara att lirka ner uppipen.
montera i omvänd ordning.Ja okej, låter inte så svårt. Men behöver man plocka bort hela grenröret? Då får jag beställa hem packningar till det också i så fall. Är väl bäst att ha fräscha packningar?
Mvh Jonas16 oktober, 2011 kl. 08:01 #230696Christian S
Deltagarehur har du annars tänkt att du ska få ner uppipen?
nä det behövs inte, är ju stålpackningar:)
jag bytte inte packningar när jag bytte grenrör och uppip på min och det funkar kanon bra:)16 oktober, 2011 kl. 13:15 #230702Mrpowwer
Deltagarehur har du annars tänkt att du ska få ner uppipen?
nä det behövs inte, är ju stålpackningar:)
jag bytte inte packningar när jag bytte grenrör och uppip på min och det funkar kanon bra:)Ja okej då får det bli så om man inte kan få up-pipen upp åt men där finns kanske ingen plats? jag får väl ta och kolla på det ordentligt någon dag snart, är sugen att få på det nya systemet och då är det ju lika bra att byta up-pipen samtidigt!
Mvh Jonas16 oktober, 2011 kl. 15:01 #230699TomK
DeltagareBorde väl gå att ta en 2 bultad uppipe uppåt.
Min som är 3 bultad går inte iaf då tar ”öronen” i16 oktober, 2011 kl. 17:32 #230697Christian S
DeltagareBorde väl gå att ta en 2 bultad uppipe uppåt.
Min som är 3 bultad går inte iaf då tar ”öronen” iok? jag har alltid tagit den neråt men det kanske går då jag aldrig ens har kommit på tanken att prova att ta den uppåt då jag tycker att det ser rätt trångt ut och sen så är ju orginal uppip rätt stor med dom där j***a värmeplåtarna på.
16 oktober, 2011 kl. 18:34 #230703Mrpowwer
Deltagareok? jag har alltid tagit den neråt men det kanske går då jag aldrig ens har kommit på tanken att prova att ta den uppåt då jag tycker att det ser rätt trångt ut och sen så är ju orginal uppip rätt stor med dom där j***a värmeplåtarna på.
Det går inte att ta loss värmeplåtarna?? Hur är det nu där sitter en kat i up-pipen original också eller?
Mvh Jonas16 oktober, 2011 kl. 18:54 #230698Christian S
Deltagarevet inte hur det är på new age men på en GC8 så sitter det ingen kat där och det går inte att ta bort värmeplåtarna.
16 oktober, 2011 kl. 21:23 #230700TomK
Deltagareok? jag har alltid tagit den neråt men det kanske går då jag aldrig ens har kommit på tanken att prova att ta den uppåt då jag tycker att det ser rätt trångt ut och sen så är ju orginal uppip rätt stor med dom där j***a värmeplåtarna på.
Ja just det jag glömde värmeplåtarna! 🙂
Då kan det bli värre.17 oktober, 2011 kl. 13:39 #230704Mrpowwer
DeltagareJa just det jag glömde värmeplåtarna! 🙂
Då kan det bli värre.Jag har en kapmaskin 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.