SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Mörk blåa spridare i STI????????

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Ja som topic säger, har börjat att kicka lite på bilen, och upptäckte till min förvåning att de sitter mörkblåa spridare på min 2006 sti???
      Har kickat runt på nätet, och de är inte wrx ens ljusblå jag har i alla fall, de ända som matchade färg mäsigt mot mina blå, är sti spec-C spridarna på 600cc, men tycker de är märkligt, för jag har ju en svensksåld impreza sti pse-3, och motorn är alldrig byt på den vad jag vet? och när jag köpte den var den helt orginal, någon som har en förklaring på deta?? allterna tivt om de finns nå jag kan göra för att kola upp min motors betäckning???

Fricke.w
      Deltagare

Då har jag ringt, furstenhoff och hörbybil som haft hand om min skönhet tidigare, och ingen av dessa värkstäder, eller någon annan för den delen, har byt ut min motorr på garanti, så då kan man ju i alla fall pusta ut, och stryka att dom av mistag skulle ha sat i en WRX motor i den i alla fall 😀

Men som sagt, vrför sitter de då blå spridare i den från fabrik???

Kvarnis
        Deltagare

Har för mig att 505cc

Fricke.w
          Deltagare

Okej! och deta är vanligt, eller sitter de bara på vissa 2006or.

Kvarnis
            Deltagare

Ärligt så har jag inte 100 koll på de nyaste stierna….det kan vara 600ccs oxå, kom att tänka på att 505cc’ sido matade sitter på bla forester..du har ju topp matade

Fricke.w
              Deltagare

De är vell side fed på 06-07 sti? annars har jag köpt fel fuel rail 🙂

Fricke.w
                Deltagare

de är topp matade spridare på min, men de som rör till de för mig nu, är att fuel railsen jag bestälde från usa, är jy sid matade, och de var för 05-07 sti enligt dom, men är de skilnad på europas och usa sti spridar mäsigt?

bowser
                  Deltagare

de är topp matade spridare på min, men de som rör till de för mig nu, är att fuel railsen jag bestälde från usa, är jy sid matade, och de var för 05-07 sti enligt dom, men är de skilnad på europas och usa sti spridar mäsigt?

I svensksålda 06 sti i det toppmatade som gäller!
                    Så du behöver köpa annan fuelrail.

Varför dom har annorlunda vet ja dock inte.

Du kan inte heller ha sidefeed spridare

Fricke.w
                    Deltagare

Okej de var ju tokigt de där, men får vell se om någon annan är intreserad av sid matad fuel rail 😀
                      Ha ha Jo de lustiga är att jag köpte ju spridarna här hemma, och dom är topp matad, så nånting stämer ju då i alla fall 😉

bowser
                      Deltagare

Okej de var ju tokigt de där, men får vell se om någon annan är intreserad av sid matad fuel rail 😀
                        Ha ha Jo de lustiga är att jag köpte ju spridarna här hemma, och dom är topp matad, så nånting stämer ju då i alla fall 😉

Ja tur 🙂

Vad siktar du på plocka för hk?
                        Är det en 06 du bygger om ?

Bodyshot
                        Deltagare

Herr Bowser hur går din bil nu?

Fricke.w
                          Deltagare

Jo de är en 06a 🙂 ja effekt mäsigt, så blir de vad aps ss45an klarar av att leverera med 650cc spridare.
                            Kan ha varit dig jag köpte spridarna av, om jag inte mins helt fel 😉

Fricke.w
                            Deltagare

Så här står de på mina blåa spridare av vad jag kan tyda.

6DCJP
                              05806247

Tror ja i alla fall? 😀

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.