› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Motor optimering!
- Detta ämne har 8 svar, 1,101 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
16 september, 2014 kl. 06:58 #32887
maarva
Deltagaretja! tänkte höra med er om vad en original
2.0 turbo från en wrx -03a klarar av utan att öppna motorn och endå kunna köras dagligen till jobb osv.Har fått svar från ett företag.
Som skrev detta.
Jag tycker att vi kan lägga oss på ca 35-40hk och 50-60Nm extra till priset 6900kr ink moms, vårt arbete och fordonsdiagnos både före och efter optimering.
Frågan är då är det ett rimligt pris?
mvh
16 september, 2014 kl. 07:10 #272430TomK
DeltagareFrågan är vad det är för företag?
16 september, 2014 kl. 07:32 #272432Igge
DeltagareÄr väl växellådan som är mest begränsande i ditt fall. Den är ju tyvärr inget under av hållbarhet
16 september, 2014 kl. 08:49 #272428Koffe
KeymasterGissar att denna effektökning görs med originalkomponenter?
WRX har en katt i uppipen som sägs kunna gå sönder (och sugas in i turbon) vid högre laddtryck, så en de-cat uppipe är nog att rekommendera. Osäker på hur bra original soppapump orkar med att leverera också.
Det vanligaste/säkraste är att byta åtminstone avgas och soppapump, men då kommer du nog inte undan med 6900:- tyvärr…MVH
//Koffe (som kört med ”steg 1” (motsv. http://www.jrm-racing.se/subaru/impreza-2001-2005/trim/jrm-steg-1-impreza-wrx-01-05-ej20) i flera år, både till vardags, på bana och konbana utan problem med växellådan)16 september, 2014 kl. 11:53 #272433markan
DeltagareHoppar in på detta… just jrms steg ett är jag sugen på till min wrx 01. Dom skriver cirka 300hk. Efter vad jag läst mig till på olika forum så får man ta denna siffra med en nypa salt. Om jag vill ha 300hk precis eller iaf över den gränsen. Vad krävs då mer? Annan turbo? (nej jag tänker inte köpa en sti istället ;)) mvh
16 september, 2014 kl. 21:30 #272429Koffe
KeymasterVF35 från STi, större spridare, ev. större TMIC och i övrigt som ”steg 1” ovan är ett beprövat recept för 330-340(?)hp. Då börjar nog lådan leva riktigt farligt dock.
Finns säkert nån mellanväg att gå för att landa runt 300. Men turbobyte är nog ett måste då original bottnar runt 280-290 tror jag.
Kanske med E85?//K
17 september, 2014 kl. 09:47 #272434markan
DeltagareOk 🙂
20 september, 2014 kl. 17:09 #272427Adam K
DeltagareKöp en STi istället.
Hoppar in på detta… just jrms steg ett är jag sugen på till min wrx 01. Dom skriver cirka 300hk. Efter vad jag läst mig till på olika forum så får man ta denna siffra med en nypa salt. Om jag vill ha 300hk precis eller iaf över den gränsen. Vad krävs då mer? Annan turbo? (nej jag tänker inte köpa en sti istället ;)) mvh
20 september, 2014 kl. 20:16 #272431TomK
DeltagareKöp bussningar istället, coilovers och en massa stag, däck osv och kör skiten ur alla med en sti 🙂
Det lär dock inte hända.
Känns som att TS har lämnat tråden.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
