SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Motor problem

• Detta ämne har 4 svar, 948 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år sedan av Dante.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Dante
    Deltagare

Har haft min impreza gt – 99 snart ett år har gått skit bra tills för någon månad sedan, då började den hacka till vid ca 5000rpm vid fullt gas på drag.
      Men nu sista veckan har den har den börjat gå riktigt dåligt, men bara ibland, känns som om den typ misständer vid mellan ca 2500-3000rpm, hackar och går oroligt.
      Var och läste felkoder på den idag, när jag körde in bilen på verksat gick den som den skulle, inga felkoder satta. därimot när man kollar på all värden så ligger lamda o reglerar vid typ 0,045 V. Gasade lite för och kolla vad som hände med lambda värdet, då började bilen gå riktigt dåligt, då sjönk värdet till 0,000 V.
      Prövade med att dra ur kontaktstycket till lambdan, fick då ett värde på ca 0,350 V, då går den väl på ett nödläge.
      När jag sen skulle köra hem bilen så gick den riktigt dåligt, även vid lägre varvtal.
      Har beställt en lamda men är lite inne på att det kan var LMM, att han magrar av så mycket att lamdan försöker reglera för fullt

och då är frågan är det någon som har en LMM liggandes som man kanske kan prova med.

vore tacksam för svar

syke
      Blockerad

Vart i landet finns du?

Dante
        Deltagare

Oj förlåt, bor två mil norr om stockholm.

Wallinen
          Deltagare

Hej Dante.

Om du har möjlighet att låna en LMM för att testa så är det det absolut bästa.
            Det var en kille här nere i Skåne som hade exakt samma problem som din bil och jag hade en två minuter gammal LMM liggandes så vi träffades, bytte LMM och bilen gick som den skulle… problemet löst.

Har själv bytt lamdan en gång på min bil, MY00, men då gick bilen som den skulle… märkte inga tendenser till ryck eller annat elände, det var tack vare AFR-mätaren jag såg att den var på upphällningen.

/W

Dante
            Deltagare

Jo det skulle vara bra om man fick låna en LMM och testa, ingen som har en i stockholms trakten

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.